A nyolcvannegyedik életévében járó Fiorio 1989 és 1991 között dolgozott a Ferrari sportigazgatójaként, azonban három évtizeddel később is megvan a véleménye egykori csapatáról. Az idei szezonban évek után ismét élcsapattá váló Scuderia elsősorban a hibáinak köszönheti a 97 pontos lemaradását a Red Bull-lal szemben, a pilóták baklövései mellett pedig a szakmai háttér is számos rossz döntést hozott az eddigi versenyhétvégéken.
A Magyar Nagydíjat követően számos Ferrari-szurkoló már a vezetőség tagjainak leváltását követelte, közülük is elsősorban Mattia Binotto csapatfőnököt pécézte ki a közönség. Fiorio szerint azonban a csapatfőnök jól végzi a munkáját, és nagyban köszönhetik neki a szurkolók azt, hogy idén ismét a futamgyőzelemért harcolhatnak a pilóták.
„A 2022-es autó nagyon versenyképes, a csapat egyértelműen előrelépett az elmúlt két évhez képest. Szerintem
Binottónak elismerés járna ezért, hiszen technikailag is megmutatta a szakértelmét, emellett pedig úgy terelte a mérnököket, hogy nyertes autót voltak képesek tervezni
– nyilatkozta Fiorio az olasz Autosprintnek. – Mattia eredetileg tervező, ez pedig az F1-75-ösön is látszik. Olyan emberekre van szükség a csapatában, akik jobban illenek a kultúrájába."
A Ligier és a Minardi csapatánál is megfordult Fiorio szerint azonban van olyan ember, aki egyértelműen nem tartozik ezek közé, méghozzá az istálló stratégiai igazgatójaként dolgozó Inaki Rueda.
Binottónak meg kellene tartania az állását, annak a Ruedának viszont nem, aki sosem volt képes a vezetésre
– kritizálta Ruedát az olasz szakember. – Arra számítottam, hogy a Budapesten történtek után John Elkann [a Ferrari vezérigazgatója] beavatkozik, mert sajnos sok hiba történt. Egy futamon jellemzően néhány másodperc van csak a döntéshozásra, azaz nincs elég idő mindennek az átgondolására. A jelenlegi taktikák alapjait azonban a komplex matematikai modellek adják, nem pedig a személyes megérzés."