Először harcol a Forma-1 bajnoki címéért Charles Leclerc, de a Max Verstappen elleni küzdelmét beárnyékolják a különböző hibák. Az első három versenyt makulátlanul teljesítette ő és a Ferrari, utána viszont alig akadt olyan hétvége, amikor ne szórtak volna el pontokat a pilóta, a csapat stratégiája vagy az autó megbízhatósága miatt.
Leclerc azt mondta, ezek között a legbosszantóbbak a saját hibái voltak.
Nagyon szigorú vagyok magammal, ezért sokkal nehezebb a saját hibáimat feldolgozni, mint a csapatéit.
– nyilatkozta a BBC-nek. – Együtt nyerünk és veszítünk, de amikor én hibázom, azt mindig nehezebb elviselni."
„Mindig ugyanúgy kezelem a helyzetet: próbálom kivizsgálni, mi siklott félre, főleg pszichésen."
Milyen idegállapotban voltam a verseny adott pontján, amitől átléptem a határt és hibáztam?
„Beszélni könnyű erről, de nem mindig egyszerű pontosan átlátni, mi zajlott akkor a fejemben. De úgy vélem, ez az egyik erősségem, és minden egyes hibám segít jobb pilótává válni."
Leclerc a Francia Nagydíjon követte el a legnagyobb hibát, ahol az 1. helyről kipördült és kiesett, miközben tepert, nehogy a hamarabb friss gumikra váltó Verstappen mögé térjen vissza a bokszkiállásából.
A monacói fontosnak tartja, hogy a rossz pillanatoknál ne hárítsa át a felelősséget. „Időnként teljesen nyilvánvaló, hogy a pilóta hibázott. Nem értem, hogy egyesek miért keresnek kifogásokat a széllel és hasonló tényezőkkel" – mondta.
Kétszázból egy balesetnél történik valami nagyon furcsa, de nem szeretek időt fecsérelni arra, hogy kifogásokat találjak.
„Pont ez az, amitől nem lépünk előre. Az őszinteség hasznos a velem dolgozóknak is, mert tudják, hogy ha hibázok, azt elismerem, és remélem, ők ugyanígy tesznek a saját esetükben. Ebből mindenki gyorsabban tanul, a Ferrarinál így működnek a dolgok."