A huszonnégy esztendős pilóta a W Series mindkét eddigi szezonjában könnyedén nyerni tudott, az idei kiírásban pedig még nagyobb a fölénye: a hat futamon szerzett öt győzelmével gyakorlatilag a harmadik címét is bebiztosította a brit.
A 2019 óta a Williams fejlesztőversenyzőjeként is teljesítő Chadwick sokak szerint jelenleg a legnagyobb eséllyel pályázik arra, hogy összességében a hatodik, ám 1992 óta az első női Forma-1-es pilóta legyen.
Azonban ő maga nem biztos abban, hogy a neme készen áll arra, hogy a királykategóriának adjon versenyzőt.
„Azt a célt tűztem ki magamnak, hogy egyszer a Forma-1-ben versenyezzek, de nem tudom, ez mennyire lehetséges. Ahhoz, hogy valaki bekerüljön, végig kell járni a betétsorozatokat – a Forma-2-t és a Forma-3-at [ami eddig egyedül Tatiana Calderónnak sikerült] –, ami fizikailag roppantul megterhelő.
Az F1 rendkívül fizikális és nem tudjuk pontosan, mire lennének képesek a nők ebben a sportágban"
– nyilatkozta Chadwick.
A brit pilóta szerint a gokartos korszakban mutatott kiváló teljesítmény sem jelenti azt, hogy valaki az autóversenyzésben is eredményes lesz, ugyanis az autók mai felépítéséhez egy nőnek különösen nehéz alkalmazkodnia.
„Szeretjük azt hinni, hogy a nőknek is sikerülhet [eljutni a Forma-1-ig], és én is szívesen lennék kísérleti nyúl, mindent meg is teszek azért, hogy feltárjam a lehetőségeimet. Az elmúlt időszakban [azonban] nem volt olyan nő, akinek mindez sikerült volna – mondta Chadwick. – Próbálom megérteni, hogy ennek a fizikai háttérhez van-e köze. Ha igen, és a sportág szeretne női versenyzőket, akkor kompromisszumot kell kötni."
Chadwick ötletei között szerepel egyebek mellett a kormányok vékonyabbá tétele a kisebb kezű nők miatt, illetve a pilótafülkék szélesebbé alakítása a nagyobb csípőjű nők számára.