A 2026-tól életbe lépő új motorszabályok minden bizonnyal két új gyártót is becsábítanak a Forma-1-be, bár hivatalosan még sem a Porsche, sem az Audi érkezését nem erősítették meg. Előbbi várhatóan a Red Bull-lal fog szövetkezni, és sokáig úgy tűnt, előbb erről adnak ki közleményt, a Motorsport.com információi szerint azonban az audis bejelentés kerül előre a sorban, ami akár már a hétvégi Belga Nagydíjon megtörténhet.
A szaklap úgy tudja, a négykarikás márka nem azzal a csapattal száll be a világbajnoki sorozatba, amelyikről eleinte pletykáltak, mert a McLarennel folytatott tárgyalások meghiúsultak tavasszal.
Helyette az Alfa Romeo néven futó, svájci székhelyű Sauber istállóba vásárolják be magukat.
A Sauber megvétele iránt korábban Michael Andretti is érdeklődött, de a megszabott feltételeket (például a főhadiszállás Hinwilben tartását) nem vállalta és elállt az üzlettől. A hírek szerint az Audi Andretti ajánlatához képest kisebb részesedést vásárol a csapatban több pénzért, Finn Rausing pedig kisebbségi tulajdonosként megtart némi hányadot a cégben.
A Motorsport.com újságírója rámutatott, hogy
az Audi vezérigazgatója, Markus Duesmann korábban már kapcsolatban állt az istállóval, így jól ismeri,
a BMW fennhatósága alatt ugyanis ő vezette a fejlesztési részleget.
Ami a várható működést illeti, úgy hírlik, az Audi külön céget állít fel az F1-es tevékenységre, és az autó ugyanúgy Hinwilben készülhet, mint eddig, míg a motorokat Neuburgban gyárthatják. A csapat ügyvezető igazgatói pozíciójára Adam Bakert tippelik.
Közben a jelek szerint Michael Andretti sem tett le arról, hogy csapatot indítson a Forma-1-ben, mert a minap bejelentette, hogy Indiana államban (Fishers-ben) 200 millió dollárért egy vadonatúj központot építenek az IndyCar, az Indy Lights és az IMSA sportautó programnak, valamint a jövőbeli versenyzési tevékenységekhez.
A főhadiszállás építése az év végén indul, a tervek szerint 2025-ben vehetik majd használatba.