AUSTIN, TEXAS - OCTOBER 21: Antonio Giovinazzi of Italy and Alfa Romeo Racing looks on as he plays basketball on the NBA court in the Paddock during previews ahead of the F1 Grand Prix of USA at Circuit of The Americas on October 21, 2021 in Austin, Texas. Chris Graythen/Getty Images/AFP (Photo by Chris Graythen / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP)
Vágólapra másolva!
Az olasz Antonio Giovinazzi szerződtetését is mérlegeli néhány csapat 2023-ra, állítólag a tapasztalata jelent előnyt.
Idén nincs olasz pilóta a Forma-1 mezőnyében, miután Antonio Giovinazzival nem hosszabbított szerződést az Alfa Romeo. A csapatnál 2019-től 2021-ig három éven át versenyző olasz a Formula E-ben indult idén, pontot eddig nem sikerült szereznie a hamarosan véget érő szezonban.
A Motorsport.com olasz kiadása viszont arról ír, hogy több F1-es istállónál felmerült a neve, így egy év kihagyás után talán visszatérhet. Ez nem túl gyakori, de Alexander Albon vagy Kevin Magnussen példája mutatja, hogy nem lehetetlen.
Giovinazzit a tapasztalata teheti vonzóvá. És hogy hol van még kiadó ülés? Az Alfa Romeónál, az Alpha Taurinál és a Haasnál elvileg lehet próbálkozni, de gyakorlatilag nem érdemes, mert igencsak valószínű Csou Kuan-jü, Cunoda Juki és Mick Schumacher megtartása. A Williamsnél Nicholas Latifi széke viszont inog, és talán a növekvő szponzori hozzájárulás sem fogja megmenteni a helyét.
Az olasz portál szerint a Fernando Alonso utódját kereső Alpine is komolyan fontolóra vette Giovinazzi leigazolását,
egyúttal azt írták, Daniel Ricciardo visszatérésének esélyei ide már nem annyira jók, mint elsőre tűntek, amikor kiderült, hogy Oscar Piastrira lecseréli a McLaren.
Ami még Giovinazzi mellett szól, hogy az Alpine fontos piacként tekint Olaszországra. A vállalat akadémiai progarmjában Piastri után nagy a szakadék, a The Race például rámutatott, hogy a szóba jöhető fiatalok igen kockázatos választások lennének.