Az F1 népszerűségének fellendülése miatt egyre több helyszín fejezi ki érdeklődését egy nagydíj megrendezése iránt, és kész kifizetni, a rendezési jogokat. A jelenlegi Forma-1-es szezon 22 versenyből áll,
a Concorde-egyezmény, amely 2025-ben jár le, már 24 nagydíjat tesz majd lehetővé évente.
2023-ban az F1 Las Vegasba indul egy éjszakai versenyre a híres Strip mentén, míg Katar a futball-világbajnokság után egy még meg nem erősített helyszínen térhet vissza a naptárba. Kína még várat magára, hogy újra a versenynaptár részese legyen, de tekintettel a piac fontosságára (amint a COVID-19 helyzetet kordában tartják), az F1 visszatér Sanghajba.
A Forma-1 bonyolult tárgyalások előtt áll a Kyalami-i Dél-afrikai Nagydíj ügyében is - a megállapodást még nem kötötték meg.
A megnövekedett érdeklődés és az új/visszatérő versenyek eredményeként az olyan európai pályák, mint Paul Ricard és Spa-Francorchamps is veszélybe kerültek. Verstappen ezt kellemetlennek tartja, óva inti az F1-et az utcai helyszínek számának további növelésétől.
Spa ikonikus, és az F1-et újra kellene gondolni - mondja Verstappen
Először is szomorú. Spa a kedvenc pályám, és úgy gondolom, hogy nagyszerűen vezethető ez az aszfaltcsík
- magyarázta a világbajnok a médiának.
Megértem, hogy más pályákhoz képest néha kicsit nehezebb eljutni a helyszínre a forgalom miatt, de ez egy nagyon ikonikus hely. Nem szeretném látni magamat 2028-ban, amint kizárólag nagyvárosokhoz közeli utcai pályákon vezetek, pusztán azért, hogy a szurkolóknak kedvezzek. Szükség van ilyen ikonikus pályákra a naptárban.
- kesergett a 2021-es világbajnok.
„Természetesen megértem, hogy mindenki pénzt akar keresni, de ennek is megvan a határa, mert fontos, hogy ezeket a nagyon klassz köröket a naptárban tartsuk ahelyett, hogy csak utcai pályákon vezetnénk. Szerintem az F1-es autókat egyébként sem utcai pályákon való versenyzésre tervezték."
Az utcai pályák térnyerése az F1-ben
Az elmúlt néhány szezonban az F1 és a tulajdonos Liberty Media megpróbálta növelni az utcai pályák számát a bajnokságban, és az úgynevezett „célvárosokba" vinni a versenyzést.
Szaúd-Arábiában, Miamiban és Las Vegasban futamokat jelentettek be,
a Vietnami Nagydíjat pedig politikai és jogi okok miatt félbehagyták anélkül, hogy a hanoi pályára autók kerültek volna.
Az Azerbajdzsán Nagydíj is csatlakozott a naptárhoz, bár ez egy megállapodás az F1 korábbi tulajdonában volt, és Baku ma már népszerű állomás a naptárban. Ezenkívül az F1 2023-ra a katari Losail International Circuitről egy erre a célra épített utcai pályára vált. Ez azt jelenti, hogy a teljes vagy részleges utcai pályák a közeljövőben az összes versenynek alig a felét teszik ki, beleértve az olyan helyszíneket is, mint például Ausztrália, Monaco és Szingapúr.
Forrás