Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Scuderia Ferrari F1-75 Ferrari 066/7 during the Formula 1 Pirelli Gran Premio d'Italia 2022 on September 10th, 2022 in Monza, Italy (Photo by Alessio Morgese/NurPhoto) (Photo by Alessio Morgese / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Vágólapra másolva!
A gumikopás terén eléjük ugrott a Red Bull a szezon folyamán, pedig eleinte még a Ferrari volt jobb ebben. Mattia Binotto elmondta, hogy a maranellóiak időmérős teljesítményében nem lát problémát.
Max Verstappennek már oda lehet adni a második vb-címet, a Ferrari esélyei végleg elszálltak. Mattia Binotto, a maranellóiak csapatfőnöke rámutatott, hogy az előző futamokon az egyik döntő tényező az volt a küzdelemben, hogy a Red Bull hatékonyabban bánt a gumikkal, így még ha esetenként jól is sakkozott a stratégiával a Ferrari, akkor sem volt ellenszere a holland tempójára.
„Az utóbbi versenyeken, Magyarországtól kezdve, a Red Bull teljesítménye jobb volt a miénknél. Nem az időmérőkön, azokon szerintem még mindig jó tempót diktálunk, vagyis a nyers tempó adott" – idézte az Autosport.
A futamokon azonban jobban szenvedünk a gumikopástól, mint ők. A Red Bull autója ebből a szempontból jobb, ők jobban fejlesztették az egyensúlyát, mint mi.
„Hogy miért? Erre keressük a választ, megoldást kell találnunk. Ha nem is idénre, legkésőbb jövőre – mondta. – Túlságosan felmelegedtek az autónkon a gumik, ettől erősebben koptak. Szóval tudjuk, hogy a balansz nem a legjobb."
Pedig a gumikezelés terén az idény első felében a Ferrari számított erősebbnek. Az időmérőkön még valóban elég jó a csapat formája, az előző kvalifikáción is Charles Leclerc volt a leggyorsabb.
A Red Bull erősen túlsúlyos autóval kezdte a szezont, de mostanra megközelítették a súlyhatárt, és Verstappen is beszélt arról, hogy ezzel számára kedvező irányba változott az autó egyensúlya.