A pilótáktól kezdve a csapatvezetőkön át egészen az újságírókig és a szurkolókig szinte mindenki felháborodott azon, hogy biztonsági autó alatt ért véget az Olasz Nagydíj. Bár a jelenleg érvényben lévő szabályokat a versenyirányítás betartotta, sokaknak nem tetszett, hogy az utolsó körökben elmaradt a várva várt csata a győzelemért.
Mint kiderült, ez az egész elkerülhető lett volna. Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke ugyanis elárulta, hogy a tavalyi Abu-dzabi Nagydíj befutója után a sportág vezetése kísérletet tett a változtatásokra, ám ez a csapatoknál elbukott. Ennek következtében a jövőben sem zárható ki ehhez hasonló forgatókönyv.
A tavaly Abu-Dzabiban történtek után a Forma-1 és az érintett csapatok között rengeteg megbeszélés folyt arról, hogyan lehetne módosítani a szabályokat annak érdekében, hogy a futamok soha ne érjenek véget biztonsági autó alatt
Már a tavalyi szezonzáró után is számos ötlet merült fel a helyzet megoldására, és ezek most ismét felerősödtek a nyilvánosságban. Azonban aligha létezik olyan megoldás, amely senkit nem hozna hátrányos helyzetbe, és a csapatok kínosan ügyeltek arra, hogy a rendszer továbbra is a lehető legigazságosabb maradjon. Éppen ezért mindenki a változtatások ellen szavazott.
„Csak olyan megoldást szeretnénk, amely sportszakmai szempontból is tisztességes, és nem válik hirtelen kockázatossá – szögezte le Seidl. – Ezért sem tudtunk jobb [megoldásban] megegyezni, mint ami most van érvényben. Végül megszavaztuk, hogy a szabályok maradjanak úgy, ahogyan eddig voltak.
Úgy emlékszem, hogy minden egyes istálló így voksolt, ezért azt gondolom, hogy zárjuk le ezt a témát.”
Mohammed bin Szulajm, az FIA elnöke a futam másnapján összehívott egy ülést a sportfelügyelők és a csapatvezetők részvételével, ahol többek között ez a kérdés is szóba került. Az egyik sokat hangoztatott ötlet, hogy ha röviddel a verseny vége előtt kell beküldeni a Safety Cart, akkor legyen kötelező a futam megszakítása. Az Alpine sportigazgatója ezt nem tartja rossz megoldásnak, még akkor sem, ha ennek is lehetnek kellemetlen velejárói.
„Történt már ilyen, tavaly Bakuban is megcsináltuk, és jól sült el – jelentette ki Alan Permane. – Szerintem ezt bele lehet írni a szabályok közé, nem hangzik őrültségnek. Biztos vagyok benne, hogy lesz valamilyen [következménye], ami nem fog tetszeni, de végső soron azért vagyunk itt, hogy show-t csináljunk. [A monzai befutó] pedig egyértelműen nem volt elfogadható. Egyáltalán nem ideális, senki sem akar biztonsági autó alatt célba érni, ez nagyon szánalmas a szurkolók számára. Nem a legjobbunkat mutattuk, az biztos.”
A brit szakember szerint ugyanakkor nem feltétlenül kell radikális megoldáshoz nyúlniuk. A monzai esetben komoly szerepet játszott, hogy az élen álló Max Verstappen nagyon későn érte utol Bernd Mayländert, és emiatt a lekörözöttek nem tudták visszavenni a körüket. Permane úgy véli, az is elég lehet, ha ezt a folyamatot felgyorsítanák.
Talán nem kell térdre rogyva azt mondanunk, hogy minden alkalommal, amikor ötven kilométerrel a vége előtt bejön a Safety Car, akkor legyen piros zászló