Ugyanez a két pilóta főszerepet játszott a következő három Olasz Nagydíjon is, de a legemlékezetesebb pillanatok 2006-ban történtek. Akkor a vb-címért zajló csatájuk egyik utolsó állomásán a spanyolnak ki kellett állnia motorhiba miatt, így a futamgyőzelem és a nyolcadik vb-elsőség esélye Schumacher ölébe pottyant, aki a verseny utáni sajtótájékoztatón bejelentette a visszavonulását. Alonsót a vb-cím után 2007-ben egy monzai győzelemmel is kárpótolta a sors – akkor már a McLarennel –, csapattársát és a későbbi világbajnok Kimi Räikkönent megelőzve.
A következő évek leginkább Sebastian Vettelről szóltak, aki kezdésként
a 2008-as esős hétvégén a legfiatalabb pole pozícióssá, majd a legfiatalabb futamgyőztessé vált a Toro Rossóval,
a folytatásban pedig a 2012-es műszaki hibáját leszámítva mindig az élmezőnyben zárt. Nyerni azonban "csak" 2011-ben és 2013-ban sikerült még itt a németnek, előbbi alkalommal egy elképesztően bátor mozdulat után került az élre Alonsóval szemben, amit a spanyol egy évvel később sikertelenül próbált viszonozni.
Lewis Hamilton számára mclarenesként kevésbé volt sikeres a monzai helyszín, a számos győzelmi esélyből csak egyet tudott kihasználni. 2009-ben és 2010-ben is látványos baleset után esett ki a versenyből: előbb az utolsó körben a fallal, egy évre rá Felipe Massával találkozott a brit. A monzai rendezés az előző évtized elején veszélybe került, mert
Róma szerette volna átvenni az Olasz Nagydíj helyét, ám a főváros végül visszakozott az ötlettől
– a Mercedes egyeduralmának éveiben így aztán Hamiltonnak lehetősége volt bebizonyítani, hogy tud alkalmazkodni a legendás pályához. Ezt ki is használta, hiszen négyszer is győzött Monzában, ám ehhez olykor kellett a szerencse is: 2014-ben például a rajtnál nagyon beragadt, és később csak azért került vissza az élre, mert Nico Rosberg elfékezte a Mercedest az egyes kanyarban.
A brit az utolsó sikerét 2018-ban szerezte a pályán, amikor a start után Vettellel ütközött, ám a hétvége inkább Marcus Ericsson óriási balesetéről maradt emlékezetes.
Az azóta megrendezett három monzai versenyen óriási meglepetés született, és Hamilton mindháromban komoly szerepet játszott.
2019-ben hatalmas küzdelmet vívott Charles Leclerc-rel, végül a számos oda-vissza előzésből a monacói jött ki jobban.
2020-ban szintén némileg keresztbe tett a Ferrari pilótája Hamiltonnak, aki kétszer is rosszul időzítette a bokszkiállását: először piros lámpánál ment kereket cserélni, majd később Leclerc balesetét követően jelentősen visszacsúszott a mezőnyben. A győzelem végül a hibátlan stratégiát választó Pierre Gaslyé lett, aki önmaga és az AlphaTauri máig egyetlen sikerének örülhetett.
Tavaly aztán ismét szenzációt láthatott a közönség, hiszen Daniel Ricciardo már a rajtnál átvette a vezetést, és szinte rajt-cél győzelmet aratott a McLarennel, ráadásul Lando Norris második helye miatt kettős sikernek örülhetett a csapat. Ehhez azonban valószínűleg az is kellett, hogy
a vb-címért öldöklő csatát vívó Hamilton Max Verstappennel összeakadjon a bokszkiállása után, így egymás hátán megállva fel kellett adniuk a futamot.
A tendencia alapján ezúttal is meglepetés lehet Monzában, és mellette szól az is, hogy Verstappen eddigi hét Olasz Nagydíján az ötödik hely volt a legjobb eredménye – a holland formája és a pálya karakterisztikája alapján ugyanis az övén kívül bárki más győzelme annak számítana, még a rajthelybüntetés ellenére is. A monzai helyszín azonban nemcsak a hőskorban, de a közelmúltban is számos drámai pillanatot adott, így joggal reménykedhetünk egy újabb izgalmas versenyben, amin a vasárnap reggelre jósolt eső is segíthetne.