A Holland Nagydíj menetét egyes vélemények szerint befolyásolta Cunoda Juki kiesése, mivel az általa előidézett virtuális biztonsági autós fázis hozzásegítette Max Verstappent az 1. hely megtartásához az utolsónak tervezett kerékcseréje után. A japán először a kerekénél érzett problémát, bement a bokszba, ahol ki-, majd újra becsatolta az övét (egyesek azt feltételezik, már ekkor fel akarta adni a futamot), majd a pályára visszatérve nem sokáig jutott, holott a bokszban maradva fennakadás nélkül ment volna tovább a verseny.
A VSC-fázis alatt kevesebb időveszteséggel jár egy kerékcsere, Verstappennek ez segített, és
mivel egy Alpha Tauri által előidézett esetről van szó, többen gyanút fogtak, hogy esetleg manipuláció történt a Red Bull javára.
Cunoda szűkszavúan, de kifejtette a történteket.
„Azt hittem, probléma van, de a mérnökök semmit sem láttak az adatokon. Visszamentem a bokszba új gumiért, és utána már látták a problémát, ezért álltam félre" – magyarázta. A biztonsági övről azt mondta, meglazult, ezért csatolták be neki újra.
Hozzá kell tenni, hogy a friss gumin a sokkal jobban versenyző Verstappennek a VSC-fázis nélkül is jó esélyei lettek volna visszaelőzni Hamiltont.