Nick De Vries driving the (45) Williams Racing FW44 during the Formula 1 Championship 2022 Formula 1 Pirelli Gran Premio d'Italia - Grand Prix of Italy - Race on September 11, 2022 at the Autodromo Nazionale Monza in Monza, Italy (Photo by Luca Rossini/LiveMedia/NurPhoto) (Photo by Luca Rossini / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Vágólapra másolva!
Az Olasz Nagydíjon nagyszerűen debütáló Nyck de Vriest Helmut Marko Red Bull-tanácsadó társaságában látták, és feltehetőleg az Alpha Tauri jövő évi üléséről tárgyaltak. A holland pilótát állítólag az Alpine és a Williams is szeretné soraiban tudni. A grove-i istállónál az F2 amerikai versenyzője a másik fő jelölt, de ha egyikük sem jön össze, akkor rengeteg név ott van a listájukon.
Egyre jobban kezd felpörögni a Forma-1 átigazolási piaca, ami érthető is, hiszen már szeptember közepén járunk, és tavaly ilyenkor már szinte minden hely elkelt a 2022-es rajtrácsra. Ahogyan mi is beszámoltunk róla, a Red Bull letett arról, hogy szerződtesse Colton Hertát, az IndyCar versenyzőjét az Alpha Taurihoz, mivel az amerikai pilótának nincs meg a szükséges pontszáma az F1-es szuperlicenchez, és az FIA nem akar kivételt tenni vele.
Helmut Marko, illetve a bikások vezetése helyette másra vetette ki a szemét, ez pedig nem más, mint Nyck de Vries. A szándék feltehetően komoly, ugyanis a RacingNews365.com megerősítette, hogy
az Olasz Nagydíjon remekül bemutatkozó újoncot a Red Bull tanácsadójának társaságában látták.
Amennyiben a holland pilóta valóban az Alpha Taurinál köt ki, az szinte biztosan azt jelenti, hogy Pierre Gasly átigazolhat az Alpine-hoz. Ám a helyzet nem ennyire egyszerű, ugyanis az enstone-iak listáján szintén szerepel a neve, és ennek megfelelően ő is lehetőséget kap a hungaroringi teszten.
Sőt, De Vries a Williamsnél is prominens helyen szerepel a jelöltek között, azAutosport értesülései szerintő a két fő aspiráns egyike. A másik a grove-iak akadémistája, a jelenleg a Forma-2-ben szereplő Logan Sargeant, akit ugyan más istállók egyelőre nem akarnak elhappolni, de más gondok adódhatnak vele.
Az amerikai pilótának az összetett ötödik helyén kell végeznie ahhoz, hogy megszerezze a szuperlicenchez szükséges pontszámot. Egy fordulóval a vége előtt a harmadik pozíciót foglalja el, ám hárman is 9 pontra vannak tőle, és egy nagyon rosszul sikerült abu-dzabi hétvége után akár a nyolcadik helyre is visszacsúszhat, vagyis
egyáltalán nem biztos, hogy a Williams számolhat vele ilyen szinten.
Abban az esetben, ha a brit alakulatnak De Vries és Sargeant szerződtetése sem jönne össze, számos forgatókönyv benne van a pakliban. Állítólag a nemrég a Haas ülésével hírbe hozott Antonio Giovinazzi lehet az egyik favorit, ám a jelenleg az amerikai istállónál versenyző Mick Schumacher is megkaphatja az ülést.
A 2020-as Szahíri Nagydíjra George Russell helyére beugró Jack Aitken neve szintén felmerült, ahogyan az is, hogy a korábbi terveknek megfelelően egy Alpine-akadémistát foglalkoztatnának kölcsönben. Csak éppen ez a pilóta már nyilvánvalóan nem Oscar Piastri, hanem a Forma-2-es tabellán közvetlenül Sargeant mögött lévő Jack Doohan lenne.
„Nagy a választék a versenyzők között – nyilatkozta még Monzában az Autosportnak Jost Capito, a Williams csapatfőnöke, amikor arról kérdezték, hogy jövőre ki vezetheti Nicholas Latifi autóját. – Lehet válogatni a fiatalokból, de néhány tapasztalt pilóta is van még. Úgy gondolom, hogy ezek különböző filozófiákat és stratégiákat jelentenek. A csapat helyzetében pedig dolgozhatunk eltérő stratégiákon. Nem vagyunk annyira elöl, hogy két tapasztalt versenyzőre lenne szükségünk, így valamennyire kísérletezhetünk, és fiatal pilótákat is be tudunk vonni. Majd meglátjuk, mi bizonyul a legjobbnak.”