A Mercedeshez hasonlóan a Ferrarinak is a szingapúri aszfaltcsík lehet a legerősebb pályája az idei versenynaptárból hátralévő helyszínek közül. Bár az első szabadedzés nem alakult ideálisan a maranellóiak számára, a második alapján már sokkal inkább bizakodhatnak.
A helyi idő szerint késő esti gyakorlást ugyanis a maranellóiak versenyzői zárták az élen. Carlos Sainz mindenkinél gyorsabbnak bizonyult, csapattársának, Charles Leclerc-nek 208 ezredet adott. A spanyol pilóta azonban hangsúlyozta, hogy még nem dőlhetnek hátra.
Elég jó volt ez a pénteki nap, mert sikerült teljesítenünk a programunkat
Az első tréningen nem sok híja volt, hogy Sainz autótöréssel kezdje a hétvégét. Az egyszeres futamgyőztes autójának hátulja veszélyesen elindult a fal felé, de neki még sikerült megfognia, ellentétben Lance Stroll-lal, aki nem sokkal később hibázott ugyanott, és idézett elő piros zászlót.
„Még úgy is, hogy nem nyomtam teljesen, az autó és én küzdöttünk egymással egy kicsit – jelentette ki. – Holnap jobban akarom nyomni, és
minél magabiztosabbá válok, annál közelebb tudok autózni a falakhoz.”
A szingapúri hétvége az egyik legkeményebbnek számít a Forma-1-es versenynaptárban. A hőmérséklet és a pára is rendkívül magas, ráadásul a verseny is kifejezetten sokáig tart. Sainz azonban úgy véli, a hétvége legnehezebb részét már maguk mögött tudták.
„Nagyon meleg volt, rengeteget izzadtam és sok liter vizet megittam, hogy visszaszerezzem a súlyt – magyarázta. – Itt általában a pénteki nap a legkeményebb, mert két edzést teljesítünk, és nincs idő regenerálódni a kettő között. A testre először hatnak ezek a körülmények, ilyenkor mindig jobban szenved az ember. Vasárnapra már túl van a pénteken és a szombaton, úgyhogy a test edzetté válik. Remélhetőleg idén is ez lesz a helyzet.”
Sainz optimistán várhatja a hétvége hátralévő részét, hiszen Leclerc-nek és a Red Bulloknak sem volt problémamentes napja. A 28 esztendős versenyző szerint ugyanakkor mindenkiben maradt tartalék, és nekik kell kihozniuk a legtöbbet az autóból.
Néhány srácnak voltak problémái, ők vélhetően nem a legjobb kört rakták össze
Ami Leclerc-t illeti, az első gyakorlás elején fékproblémák hátráltatták, és a másodikra sem tudott kijönni időben. Éppen ezért a programja is csúszott, és a versenyszimulációra már nem jutott sok idő. Nem véletlen, hogy ő is ezt említette meg.
Mozgalmas első napunk volt Szingapúrban