Red Bull Racing's Dutch driver Max Verstappen competes in the qualifying session for the Belgian Formula One Grand Prix at Spa-Francorchamps racetrack in Spa, on August 27, 2022. (Photo by JOHN THYS / AFP)
Vágólapra másolva!
Az Eau Rouge sajátosságai is szerepet játszhattak Max Verstappenék dominanciájában. A Ferrarit irányító Mattia Binotto szerint reális volt a különbség a két élcsapat között, bár rámutatott, hogy a hosszú pálya felerősítette a Red Bull fölényét.
Fennállása egyik legtekintélyesebb győzelmét aratta a Red Bull a Belga Nagydíjon. Max Verstappen a motorcseréért járó büntetés után a 14. helyről rajtolva nyert úgy, hogy már a táv fele előtt az élre állt, és a 2. helyen csapattársa, Sergio Pérez futott be, miközben a Ferrarik képtelenek voltak tartani velük a lépést.
A technikai szakértők azt rebesgetik, a fölény oka abban rejlik, hogy az RB18 autó magasabb hasmagasság mellett is hatékonyan, a riválisokhoz képest sokkal jobban termeli a leszorítóerőt. Spában a mintegy 30 méter magas, szélsebes Eau Rouge kanyarkombináció miatt a csapatok kénytelenek a preferáltnál magasabb hasmagasságot választani (ami automatikusan csökkenti a tapadást), mert az emelkedőn olyan nagy függőleges erőhatás éri az autókat, hogy normál beállításokkal az aszfalt teljesen szétverné az aljukat.
Miután a nyári szünetig a Ferrari szinte mindenhol legalább egy szinten teljesített a Red Bull-lal, Spában nagyon elhúzni látszott tőlük a vetélytárs. Mattia Binotto, a maranellóiak csapatfőnöke egy újságíró kérdésére azt válaszolta, nem valószínű, hogy egyszeri volt az ekkora mértékű lemaradás.
Nem hiszem, hogy bármi remény lenne erre.
– mondta. – Ez a valós különbség volt a Red Bull és köztünk."
„Erős gumikopással szembesültünk, ezt ki kell vizsgálnunk. Ők jobban voltak ezen a téren is. Nem egy kivételes alkalomról beszélünk, egyszerűen jóval gyorsabbak nálunk."
„Spa mindig felnagyítja a különbségeket, mert hosszú pálya, és a hatékonyságban meglévő előny felerősödik."
A következő pályán, a hétvégi Holland Nagydíjon ugyanakkor csekélyebb hátrányra számítanak a Ferrarinál.