Bár egy ideig a győzelem esélye is felcsillant Lewis Hamilton és a Mercedes számára, a körülmények végül nem nekik kedveztek, ráadásul egy rossz stratégiai döntés miatt végül csak a negyedik helyen végzett. Miután Valtteri Bottas kiesése miatt beküldték a biztonsági autót, ő volt az egyetlen az élmezőnyből, akit nem hívtak ki kerékcserére, aminek következtében Max Verstappen, George Russell és Charles Leclerc is könnyedén megelőzte.
Miután csapattársa elment mellette, a közvetítésbe bevágtak egy rádiózást, amelyben a hétszeres világbajnok káromkodva kérte számon a kétségtelenül rossznak bizonyuló stratégiát. Toto Wolff azonban ezzel kapcsolatban megvédte versenyzőjét.
Mindenekelőtt mi vagyunk a pilóta szemetesládája
– nyilatkozta a Sky Sportsnak. – Ők nagyon érzelmesek. Közel volt a győzelemhez, majd elbukott. [Ilyenkor] minden érzelem kijön. Az ember a pilótafülkében van, és nem lát mindent.”
Miután a leintést követően mérnöke és Wolff is elnézést kért Hamiltontól, a 37 éves versenyző megdicsérte a szerelőket, akik szerinte remek munkát végeztek. Ettől függetlenül a döntés valóban nem volt kifizetődő, de az osztrák üzletember elárulta, tudatosan vállalták a rizikót.
„Reggel megbeszéltük, hogy kockáztatunk-e a futamgyőzelemért – jelentette ki. – Igen, kockáztatunk. Öt körrel régebbi közepeseken volt, és a pozíció megtartása volt a helyes döntés. Végül nem jött be neki. Inkább megnyerem a versenyt, mint hogy második vagy harmadik legyek. Először is Lewis volt az élen.
Vagy kiáll a bokszba, és elveszíti a pályapozíciót Verstappennel szemben, George-ot pedig kint hagyjuk, vagy megszívja.”
Ezzel kapcsolatban Hamilton egykori csapattársa, a Sky Sports szakértőjeként tevékenykedő Nico Rosberg megjegyezte, hogy szerinte a Mercedesnek mindkét pilótát kint kellett volna hagynia, és Russellt hátvédként használnia. Kétségtelen, hogy a szabálykönyv szerint a biztonsági autós fázis alatt tíz autóval le lehet maradni a másik autótól, vagyis az előírásoknak megfelelt volna a húzás, de semmiképpen nem lett volna etikus.
Bár a győzelemre minden bizonnyal akkor sem lett volna esélye Hamiltonnak, ha kiáll, hiszen Verstappennek hatalmas volt a tempófölénye, a Mercedes sokkal közelebb volt a másik két élcsapathoz, mint egy hete Belgiumban. Wolff szerint elsősorban erre kell figyelniük és építeniük.
„A Red Bullnak hatalmas az egyenesbeli tempója, ráadásul azonos gumikon – fogalmazott. – Azonban sokkal több a pozitívum, ezeket az imént megbeszéltem Lewisszal.
A második és a negyedik hely bosszantó, de jó versenytempónk volt.”
Hamilton egyébként már Bottas kiesése előtt sem volt igazán jó helyzetben a győzelem szempontjából. A hétszeres világbajnok Cunoda Juki komikus megállásáig érezhette magát igazán nyeregben, utána ugyanis ugyanolyan friss abroncsokra került Verstappennel.
„Cunoda megállt a pályán, és úgy tért vissza, hogy nem volt bekötve a biztonsági öve, majd újraindította az autót, ami megint lerobbant – idézte fel az eseményeket Wolff, és eközben olyan arcot vágott, mintha összeesküvés-elméletre utalna, ám hozzátette, hogy a virtuális biztonsági autóval semmi gond nincsen. – Ez néha nekünk kedvez, néha nem. A versenyirányítás döntései helyesek voltak.”
A brit televíziós társaság később Hamiltont is megszólaltatta. A brit pilóta szerint a futam első részében minden fronton jól teljesítettek, és az ominózus döntésig az egy kiállásra tervezett stratégia is remekül működött.
Úgy vélem, hogy ma megvolt [az autónk a győzelemhez]
– kezdte. – A körülményeket figyelembe véve, a VSC és a Safety Car okozta veszteségek… Szerintem az autó és a stratégia is nagyon jó volt addig a pontig, ez volt a legjobb az évben.”
Hamiltont a kifakadásáról is kérdezték, és elmondása szerint nincs tisztában azzal, hogy pontosan miket vágott a csapathoz, illetve a stratégákhoz. A hétszeres világbajnok bízott a diadalban ebben a küszködős évben, és a csalódottság beszélt belőle, de utólag igyekszik a pozitív oldalát nézni a történteknek.
Reménykedtem benne, hogy kettős győzelmet fogunk aratni a csapat számára, különösen a nem túl jó év után
– magyarázta. – Brazília [valójában a tavalyi Szaúd-arábiai Nagydíj – a szerk.] óta nem nyertünk. Ez karnyújtásnyira volt, és a Safety Car nem segített. Nagyon feszült voltam, elnézést kérek a csapattól, nem tudom, mit mondtam. Egy pillanatra elvesztettem a fejem, és akkora a szenvedély. Szeretnék erre félig teli pohárként tekinteni. A spái küszködés után [most] a Red Bullok ellen harcoltunk.”