A vártnál simábban nyert Max Verstappen Mexikóban, aminek egyik oka az, hogy a hozzá képest más taktikán választó Mercedes elképzelése nem jött be. Az Ezüstnyilakon a kerékcsere után a második etapon nem működött jól a kemény gumi, míg Verstappen Red Bullján a puhább közepes keverék vígan bírta a gyűrődést, nem mutatta jelét erőteljes kopásnak.
Hollandiában lendületet adott a Mercedesnek a kemény gumi választása, de ezúttal minden fordítva sült el. Lewis Hamilton azért így is megelőzte Sergio Pérezt, akinél az elévágási fenyegetés okozta a döntést.
„Lewis esetében kényerültünk erre a megoldásra" – mondta Toto Wolff csapatfőnök a Sky Sportsnak.
Nem gondoltuk, hogy a közepes gumi akár csak a verseny végének közeléig kibírná.
„Ezt elrontottuk. Fejtegettük, hogy a lágy-kemény stratégia esetleg szóba jöhet, de úgy láttuk nem lenne esélyünk vele. A lágy-közepes fel sem merült."
Hamilton a tévedés ellenére nem tűnt csalódottnak, inkább a pozitívumra koncentrált.
„Jó futam volt – értékelt. – Valószínűleg nem alkottunk jó stratégiát, mindenesetre nagyon hálás vagyok csapatnak és büszke, hogy ilyen közel maradtunk [Verstappenhez], körökön át 2 másodpercre követtem. A versenytempó jó volt, csak a gumikkal nem választottunk jól."
A lágyakon kellett volna indulnunk. Előzőleg meg is kérdeztem, az egyikünk ne rajtoljon-e a lágyon, hogy tudjunk támadni. Aztán megláttam, hogy a Red Bullokon és a mögöttünk lévőkön is lágy gumi van, tyűűű, gondoltam...
George Russell lemaradt a dobogóról, hiába rajtolt a 2. helyről. Hamilton és Pérez a rajtnál előzte meg, és a brit jobban küszködött a kemény gumin, mint csapattársa. Elárulta, hogy többek között Hamilton részidőit látva választottak neki is abroncsot. „A második körben már éreztem, hogy nem fog működni. Kíváncsi lennék, mi lett volna, ha tovább megyek a közepes keveréken és utána a lágyat kapom meg" – mondta.