A Japán Nagydíj hajmeresztő darus jelenetét átélő Pierre Gasly kapcsán sokakban az maradt meg, hogy az életét féltette, amikor az esőben teljesen váratlanul felbukkant előtte egy autómentéshez siető jármű a pályán haladva. Mellékszál, de utólag még időbüntetést is kapott a piros zászló hatálya alatti gyorshajtásért, noha a sportfelügyelők enyhítő körülményként figyelembe vették, hogy a kihágás előtt közvetlenül sokkoló pillanatokban volt része.
A mezőny többi tagja védelmébe vette a francia pilótát.
A mi világunkban a 250-es tempó nem számít nagynak.
– ez George Russell véleménye, aki hozzátette, hogy nincsenek egzakt előírások arra, mennyi lehet a maximális tempó, ellentétben például a bokszutcai sebességhatárral vagy a VSC-fázisoknál alkalmazott szintidővel.
Fernando Alonso szerint is ártatlan volt Gasly. „Teljes mértékben támogatom Pierre-t. Az autóban ülve tudjuk, milyen sebességgel megyünk, mikor vagyunk urai a helyzetnek. Egy traktorra viszont nem számítunk a pályán, ezért nem lehet hibáztatni Pierre-t" – mondta.
A Williams pilótája, Nicholas Latifi rámutatott, hogy az autókat nem lassú tempóra tervezték, míg Daniel Ricciardo kifejtette, hogy ez kifejezetten ártalmas is esőben. „Az autók lassabb sebességnél nem sokkal biztonságosabbak ilyen körülmények között, mert lehűlnek a gumik" – mondta az ausztrál.
Az FIA vizsgálatot indított a darus incidens kivizsgálására.
Az egyik fő kérdés, hogy a versenyirányítás vezényelte-e a járművet a pályára úgy, hogy még nem tért vissza mindegyik autó a bokszutcába, vagy a beavatkozó bírók maguk döntöttek így.