Rao – aki a pozíciót júniusig betöltő Peter Bayer helyén lett a sportért felelős főtitkára –
a múltban a Mercedes Forma–1-es csapatának jogi igazgatója és Toto Wolff különleges tanácsadója volt,
előtte pedig az FIA-nál is dolgozott jogi igazgatóként. A szervezet egy közleményben jelezte, hogy Rao annak ellenére távozik a főtitkári pozícióból és az FIA-tól, hogy „sikeresen teljesített az átmeneti időszakban, és értékes segítséget és támogatást nyújtott az FIA elnökének, valamint a szövetségnek".
„Az FIA tagjai nevében szeretném megköszönni Shaila-Ann-nek a felbecsülhetetlen munkáját, amit megbízott főtitkárként nyújtott ebben a fontos időszakban – nyilatkozta Mohammed bin Szulajm, az FIA elnöke, majd hozzátett egy kritikus mondatot. –
Nagy támogatást nyújtott nekem is a Forma–1 kapcsán, és mindig profi módon, tisztességesen járt el."
Az utolsó mondat azért volt kiemelten fontos, mert Raót a kinevezése óta folyamatosan támadták – különösen a Ferrari és a Red Bull részéről –, amiért a Mercedestől érkezett a szervezethez. Ezek a hangok erősödtek, miután a Belga Nagydíjtól kezdve az FIA bevezetett egy olyan szabályozást a padlólemezeket illetően, amitől az addig a pattogás jelenségétől legjobban szenvedő Ezüstnyilak fejlődését lehetett várni.
A Red Bull szerint Raónak volt köszönhető továbbá az is, hogy a hivatalos bejelentésnél hamarabb kiszivárgott a bikások és az Aston Martin 2021-es költségkeret-átlépése.