Charles Leclerc az Abu-dzabi Nagydíjon és a bajnokságban is elvette a 2. helyet Sergio Péreztől, hiába a Red Bull pilótája állt sokáig kedvezőbb helyzetben. A döntő tényező az volt, hogy az élbolyból a mexikói érkezett először kerékcserére, és később másodjára is kiment a bokszba, míg Leclerc-nek sikerült egyetlen kiállással teljesíteni a távot.
„Azt hiszem, a Red Bull nyers tempója erősebb volt a miénknél, de hibára, két kiállásra kényszerítettük őket, ami bevált – nyilatkozta a leintés után a Sky Sportsnak. – Kételkedtünk a sikerben, de minden pontosan úgy alakult, ahogy akartuk. A megfelelő körökben nyomás alá helyeztük Checót, ahogy terveztük."
Átvertük, elhitettük vele, hogy kimegyek kerékcserére.
„Bekapta a csalit és másodjára is kiállt."
A Ferrari egy rádióüzenettel csalta a depóba Pérezt, amikor azt mondták Leclerc-nek, hogy tegye az ellenkezőjét a Red Bullhoz képest. Vagyis belengették azt, hogy egy elévágással megpróbálkoznak, holott ez egyáltalán nem állt szándékukban.
Különösen örül Leclerc annak, hogy ezúttal minden lépésük jó volt a sakktáblán, a stratégiával ugyanis is finoman szólva is többször mellényúltak a szezonban.
„Ezen a futamon volt a legnagyobb a teher, pletykák is voltak a hétvége előtt – célzott arra, hogy a Ferrarinak közleményben kellett tagadnia a szárnyra kapó híresztelést Mattia Binotto közelgő menesztéséről. – Elveszíthettük az egyéni és a konstruktőri bajnokságban is a 2. helyet. Sikerült a legjobb teljesítményünket nyújtanunk ilyen helyzetben, ezért nagyon büszke vagyok a csapatra."
A sajtótájékoztatón Pérez megemlítette, hogy több mint egy másodpercet vesztett a hajrában azzal, hogy a lekörözés előtt álló, egy másik autóval harcoló Pierre Gasly a csata közben nem figyelt rá, de elsősorban riválisát méltatta.
„A Ferrari és Charles fantasztikus versenyt futott, kiválóan kezelték a gumit, erősebbek voltak nálunk. Főleg az első etap végére lepusztultak az abroncsaim, ez megnehezítette a stratégiánkat" – mondta.
Elárulta, hogy beszéltek az egyetlen kiállás lehetőségéről, ám arra számítottak, a valóságosnál jelentősebb lesz a gumikopás. Max Verstappen miatt azonban időt vesztett.
„Amikor a második etapban Max mögött mentem, ő egy kiálláson haladt, én kettőn, és nem tudtam a maximumot kihozni. Nem tudtam úgy nyomni a gázt, mint kellett volna" – közölte.
Két másodpercet az asztalon hagytam.
Bár csak elméleti sík, ennél kisebb hátrányban ért célba Leclerc mögött. Verstappen erre úgy reagált, hogy a verseny azon szakaszában azért nem fokozta a tempót, mert a gumik kímélését helyezték előtérbe.
A Red Bull csapatfőnöke rámutatott, hogy Leclerc gumijai 6-7 körrel frissebbek voltak a második etapban, és a mexikóinak az nagyon hosszúra nyúlt volna újabb kiállás nélkül. „Választhattunk, hogy döglött légy lesz az etap végén, vagy inkább támadunk. A támadást választottuk, és azt hiszem, ha egy körrel tovább tart a verseny, utoléri" – mondta.