SP - Sao Paulo - 11/10/2022 - FORMULA 1 GP BRAZIL 2022, FREE TRAINING - The driver Charles Leclerc of the Ferrari team during training 1 of the Sao Paulo Grand Prix held at the Interlagos Circuit on the Formula 1 world circuit in the 2022 season. Photo: Duda Bairros/AGIF (Photo by Duda Bairros / AGIF / AGIF via AFP)
Vágólapra másolva!
A Ferrari rossz gumit választott Charles Leclerc-nek a Q3-ban, majd túl későn hívta őt be a bokszba, de már a Sao Pauló-i Nagydíj időmérőjének első szakaszában fejetlenség volt a csapatnál. Charles Leclerc káromkodva vette tudomásul a következményeket, de később higgadtabban nyilatkozott. Ami Carlos Sainzot illeti, a spanyol pilóta az első háromban végezne a sprinten.
Ismét borzalmas teljesítményt nyújtott a Ferrari stratégiai csapata a Sao Pauló-i Nagydíj időmérőjén, ami Charles Leclerc autóját illeti. Ennek következtében a monacói pilóta csak a tizedik helyről indulhat a sprintfutamon, de akár már a Q1-ben búcsúzhatott volna.
Galéria: A brazíliai versenyhétvége nyitónapjának legszebb képei
1/39
Red Bull Mexican driver Checo Perez arrives to the paddock area at the Interlagos racetrack in Sao Paulo, Brazil, on November 11, 2022, two days ahead of the 2022 Brazil Formula One Grand Prix. (Photo by MAURO PIMENTEL / AFP)
Már ekkor is óriási volt a káosz a Ferrarinál. Ahogyan mindenki más, úgy ők is intermediate-ről lágy abroncsokra váltottak, ám a 25 éves versenyzőnek elég sokat kellett várnia a bokszban. Ennek oka, hogy előbb használt C4-eseket kapott, amire aztán ő hívta fel a csapat figyelmét.
Utána feltették neki a frisseket, de a késlekedésnek akár súlyos következménye is lehetett volna.
Mivel a körülmények miatt nehéz volt felmelegíteni az abroncsokat, csak a második mért kör volt mérvadó. Leclerc ekkor már kieső helyen állt, és gyorskörében utolérte Cunoda Jukit, aki másodpercekkel lassabb volt nála. Végül így is simán továbbjutott, de a rádióban „viccnek” titulálta a japán versenyző teljesítményét.
A mélypont azonban a Q3-ban jött, amikor szemerkélt az eső, de a pálya még alkalmas volt a slickekre. Ezt mindenki másnál kihasználták, beleértve a Ferrari másik pilótáját, Carlos Sainzot is, ám Leclerc esetében az intermediate-ek mellett döntöttek. Utólag már mindegy, de a bajt tetézte, hogy túl későn érzékelték azt, és mérnöke akkor hívta be az ötszörös futamgyőztest, amikor ő már elhaladt a bokszbejárat mellett. Ezt azzal nyugtázta, hogy „szép volt, most hadd nyomjam”.
Ekkor azonban már minden hiába volt, és olyannyira lassúnak bizonyult, hogy Sergio Pérezt is magával rántotta, mivel egyszerűen feltartotta őt. Végül be sem fejezte a körét, majd lágyakat kapott, de akkor már késő volt.
Amikor rákérdezett, hogy mindenki más teljesített-e egy kört lágyakon, és megkapta a választ, annyit mondott, hogy „kib*szott gyönyörű”.
Valószínűleg már nem volt jelentősége, hogy rögtön utána megszakították az edzést George Russell balesete miatt, az újraindítást követően pedig már senki nem tudott javítani. Leclerc így a tizedik pozícióból indulhat a sprintversenyen, amit az interjúk során már nyugodtabban vett tudomásul.
„Arra számítottunk, hogy jön egy kis eső, ami nem érkezett meg – nyilatkozta a Sky Sportsnak. –Elfogadtam a döntést, hogy intereken megyek ki, aztán vártam az esőt. Beszélni fogok a csapattal, hogy megértsem, mit tudnánk jobban csinálni ilyen körülmények között. Rendkívül csalódott vagyok, mert a tempó megvolt. Még mindig jó az autónk, de ezt most már érvényesítenünk kell, és mindent jól kell csinálnunk a hétvége hátralévő részében.”
Sainznál nem követtek el hasonló hibát, de a végjáték neki sem sikerült jól, és csak az ötödik helyre kvalifikálta magát. Többek között az óriási meglepetésre pole pozíciót szerző Kevin Magnussen is megelőzte, akit a spanyol versenyző szép szavakkal illetett.
Teljes őrület volt az időjárással és a gumiválasztással, különösen a Q3-ban
– kezdte. – Trükkös körülmények voltak, de megpróbáltunk előre kerülni a sorban, azonban Charles, majd Kevin mögött is vesztettünk egy kis időt, ami azt jelentette, hogy neki szárazabb volt a pálya, mint nekünk. Próbáltam nagyon nyomni, túlzásba is vittem, és volt néhány necces pillanatom, amelyek miatt valószínűleg elbuktam a második vagy a harmadik pozíciót. Kevin megérdemelte az első helyet, nagy rajongója vagyok, örülök neki.”
Sainz azért is van nehéz helyzetben, mert belső égésű motor cseréje miatt öt hellyel hátra fogják sorolni a vasárnapi futam rajtrácsán. Éppen ezért különösen fontos, hogy egy nappal korábban a lehető legtöbbet előzzön.
Szombaton meg kell próbálnunk dobogón végezni, utána megkapjuk az öthelyes büntetést
– jelentette ki, bár hozzá kell tenni, hogy ez biztosan nem fog összejönni neki, mivel a sprint után nincs dobogós ceremónia. – Csapatként meg kell vizsgálnunk néhány dolgot, de legközelebb igyekszünk jobban szerepelni.”