Mexikóban a Ferrari versenyzői egyperces hátrányban értek célba a győztes Max Verstappen mögött, még a Mercedes pilótái is könnyedén megelőzték őket. Az egyéni tabellán a 2.-ról a 3. helyre visszaeső Charles Leclerc szerint innen csak felfelé vezet az út.
Az optimista természetem ellenére tudtam, hogy nehéz lesz, de nem számítottam rá, hogy ennyire.
– mondta. – Nem számítok ennél rosszabb versenyre. Bizonyára ez volt az egyik legrosszabb futamunk, a spáival együtt. Ott jól megértettük, mi siklott félre, és úgy érzem, utána Monzában elég jól reagáltunk."
Több problémával küszködött, és főnökéhez hasonlóan nem tudott kielégítő magyarázattal szolgálni a tetemes hátrány okára. A nagy tengerszint feletti magasságon fekvő pálya különleges kihívásokat támasztott a hajtáslánc felé, de nem csupán ez okozott bökkenőt.
„Az erőforrással végrehajtott kompromisszumok nem voltak a legjobbak, de ez nem ad teljes magyarázatot a lemaradásunkra – idézte Mattia Binottót a formu1a.uno. Alaposan ki kell elemeznünk a történteket, nincs egyszerű válaszunk rájuk. Sok dolog nem működött."
„Remélem, ez nem válik megszokottá, hanem egy kivételes eset volt. Bízom benne, hogy Sao Paulóban visszatérünk a korábbi versenyképességi szintünkre."
Binotto nem felejtette el megemlíteni, hogy az általuk vétett bakikat mintha nem rónák fel ennyire másoknak. „Kritizáltak bennünket a Magyarországon elkövetett hiba miatt, ami előfordul rossz döntések esetén" – nyilatkozta.
A Mercedes [Mexikóban és] az eggyel korábbi versenyen talán szintén azért bukta el a győzelmet, mert rosszul választott gumit, szóval bizonyos hibákat nem csak mi követünk el.
„A futam előtt arra jutottunk, az optimális stratégia az, ha a lágy gumin indulunk, majd a közepesre váltunk." A győztes Verstappen szintén ezt a haditervet követte. Binotto hozzátette, Leclerc kezdeményezett egy második kerékcserét, de a csapat a forgalom és az előzés nehézsége miatt elvetette az ötletét.