Verstappen a leintés után versenymérnökének, Gianpiero Lambiasénak azzal magyarázta, hogy nem hagyta elmenni maga mellett Pérezt, hogy „már elmondtam az indokaimat a nyáron, amelyekhez tartom is magam".
A holland média újságírói szerint ezzel Verstappen a Monacói Nagydíj időmérőjére utalt, amelynek a végén Pérez balesete miatt nem tudta befejezni a gyors körét, így csapattársa mögül kellett rajtolnia – a mexikói ráadásul ezután meg is nyerte a monte-carlói versenyt.
A honfitársai véleményéhez némileg csatlakozott Christijan Albers is, aki úgy véli,
Verstappen tette azt mutatja, hogy fontosabb neki a bosszú, minthogy a Red Bullnak meglegyen a kettős siker az egyéni világbajnokságban.
Ám a A 2005 és 2007 között a Minardival, majd a Midlanddel (későbbi nevén Spykerrel) az F1-ben szereplő pilóta szerint nemcsak Verstappen, hanem Pérez sem kezelte profi sportolóhoz méltó módon a helyzetet.
„Verstappen és Pérez között biztos, hogy valamilyen személyes ügy is van – nyilatkozta Albers. – Megértem, hogy [Verstappen] mérges volt és vannak elvei is, de
egy Verstappen-szintű pilóta ilyet nem tehet.
Volt lehetősége kettős győzelméhez segíteni a csapatot, mégis így döntött. Ez azonban nem biztos, hogy megérte, lehetett volna bölcsebb is. Persze nehéz olyan pilótát mondani, aki mindent megtesz, amit mondanak neki, éretten viselkedik a rádión keresztül, és emellett olyan jól teljesít az autóban, hogy világbajnoki címeket nyer. Ráadásul hozzá kell tenni, hogy
Pérez sem kezelte tökéletesen a dolgokat, a rádiós beszólását ugyanis övön aluli ütésnek éreztem."