Grosjean 2016-ban váltott csapatot a Forma–1-ben, amikor a Lotustól igazolt át a Haashoz. A francia pilóta 10-szeres állhatott pódiumra, mielőtt megérkezett az amerikai csapathoz, de ott már nem tudott további dobogós helyezéseket szerezni – a legjobb helyezése egy 4. hely volt a 2018-as Osztrák Nagydíjon. Jó néhány mélypontja is volt Grosjeannak az öt szezon során a vezetési teljesítmények terén, amelyek némelyike értetlenül hagyta egykori főnökét is. Günther Steiner nem értette, hogy hogyan ingadozhat ennyire a pilótája formája – még egy kifejezést is kitalált rá.
„Én azt mondanám, hogy a legjobbat hoztuk ki Grosjeanból.
Mindannyian tudtuk, hogy nagyon jól fog teljesíteni, hogy egy jó Romain-napot fog ki, de szörnyen, ha egy rossz Romain-napot. Ez az ő karakteréből adódott
– mondta Steiner, aki bakui és interlagosi példákat is felhozott arra, amikor Grosjean egy adott hétvégén belül is teljesen eltérő formát mutatott. – "Grosjean-ozásnak" neveztük az ilyeneket."
A francia pilóta utolsó F1-es pillanata az ijesztő bahreini balesete volt 2020 végén, majd a következő idénytől az IndyCarba szerződött. Azonban ahogy Kevin Magnussennek sikerült, úgy ő sem teljesen esélytelen arra, hogy visszatérjen a száguldó cirkuszba, Steiner azonban kevesebb esélyt lát arra, hogy Grosjean felmondja a szerződését az Andretti Autosporttal.
Ez azért más, mert Romain változtatni akart az életén az alapján, ahogy én megismertem őt. Az egész családját elvitte az Államokba, terve volt az életével. Nem hiszem, hogy rá tudnám venni valamire. De Kevinnek nem voltak konkrét elképzelései, ő csak élvezte az életet."
Kövesse velünk a 2022-es labdarúgó-világbajnokság híreit az Origo labdarúgó vb-oldalán!