A Maserati az ötvenes években Juan Manuel Fangio és Stirling Moss vezérletével a Forma–1-ben is kimagasló márkának számított, ám ez az álom 1957-ben véget ért. A modenaiak később sportautókkal, túraautókkal és raliautókkal is próbálkoztak.
Majdnem száz évvel a versenyen való debütálása után, az ikonikus márka visszatér a formulaautózásba, hiszen
a Venturi Racing utódjaként részt vesz a 2022–23-as Forma–E-s világbajnokságban, amivel a sorozat első olasz gyártójává válik.
A héten a cég bemutatta az autóját, a Tipo Folgore Gen3-at, amellyel az 1926-os Tipo 26, valamint a jelenlegi elektromos járműkínálata előtt tiszteleg – árulta el David Grasso vezérigazgató.
Edoardo Mortara és Maximilian Günther januárban Mexikóvárosban kezdi meg a Forma–E-s világbajnokságot ezzel az autóval, előtte azonban Valenciában fogják tesztelni a járművet. A csapat vezetői szerint
a Gen3 az eddigi leggyorsabb és leghatékonyabb Forma–E autó lesz,
az első és a hátsó hajtásláncok 600 kW-os regeneratív teljesítményt és 95%-os energiahatékonyságot biztosítanak, ami lehetővé teszi, hogy a verseny során felhasznált energia több mint 40%-a kizárólag a fékenergia visszanyeréséből származzon.
Kövesse velünk a 2022-es labdarúgó-világbajnokság híreit az Origo labdarúgó vb-oldalán!