Hamilton többször említette már, hogy a közúti forgalomban nem szeret a volán mögé ülni, mégis több mint 10 millió font értékű autógyűjteménye van, amelyből valamelyik kocsival főleg a korai éveiben kapták már el a rendőrök.
Az F1-es debütáló évében, 2007-ben a franciaországi Laon városánál kapták gyorshajtáson, amikor
130-as táblánál 196 km/h-val száguldozott – pénzbüntetés mellett fel is függesztették a vezetői engedélyét.
A 2015-ös Brazil Nagydíj előtt ismét abban a térségben voltak problémái, amikor Monacóban elveszítette az irányítást a Pagani Zonda 760 LH típusú autója felett és egy álló járműnek ütközött – szerencséjére senki nem sérült meg a balesetben.
Szintén az utakon, de a világ másik felén történt vele két további incidens. A 2010-es Ausztrál Nagydíj előtt Melbourne belvárosában száguldozott egy feltuningolt autóval és a gumiégetést is gyakorolta, amelyek miatt pénzbírságot kapott. Ugyan bocsánatot kért az esetért,
a bírósági meghallgatásra már nem ment el, az ausztrálok mégis annyiban hagyták a történteket.
Manapság már inkább a meghökkentő ruházata, a kutyája és az utazásai állnak az online felületeinek középpontjában, korábban viszont jóval sokszínűbb volt a közösségi oldalain. 2016-ban Új-Zéland egyik autópályáján próbálta ki a motorozást egy Harley-Davidsonon,
a vezetés közben viszont szelfit készített magáról, a videó pedig az interneten is megjelent.
Mivel az országban tilos a mobiltelefon használata a sofőröknek, ezért a rendőrség nyomozást indított Hamilton ellen, de elegendő bizonyíték hiányában később ejtették a vádakat.
Nemcsak a közutakról megosztott felvételeivel okozott botrányt a közösségi médiában is Hamilton. A PETA nevű állatjogi szervezet 2016-ban kritizálta őt a közzétett fényképeiért, amelyeken egy mexikói állatmenhelyen volt látható, ahogy tigrisek mellett pózolt – mondván, hogy a brit pilóta ezzel arra ösztönzi az embereket, hogy mennyire szórakoztató és biztonságos egy fogságban tartott tigris mellett lenni.
Szintén az online médiát használta egy nagy titok leleplezésére a brit. A 2012-es Belga Nagydíj időmérőjén a Q2-ben és a Q3-ban is majdnem egy másodperccel maradt le csapattársától, Jenson Buttontől, a sértődöttsége pedig odáig vezetett, hogy a Twitterére
feltöltött képeket a telemetriaadatokról, amelyek alapján a rivális csapatok rengeteg információt megtudhattak.
Ugyan a McLaren azonnal szólt Hamiltonnak, hogy azonnal vegye le a bejegyzést, és ő meg is tette, a néhány percig aktív poszt éppen elég volt ahhoz, hogy ez a szigorúan bizalmas információ nyilvánosságra kerüljön.
Lewis Hamiton a 2021-es Magyar Nagydíj előtt a magyarországi gyermekvédelmi törvényt kezdte el támadni - természetesen az LMBTQ-propaganda egyik élharcosaként.
A Mercedes csapatának versenyzője nem először áll ki az LMBTQ-propaganda mellett; márciusban a Vatikánt kritizálta, amikor Ferenc pápa aláírta azt a dekrétumot, amely azt hivatott megerősíteni, hogy a katolikus egyház papjai nem áldhatják meg az azonos nemű párokat.
A brit pilóta szószólója a radikális baloldali Black Lives Matter politikai mozgalomnak, az LMBTQ-lobbinak, de támogatja a migrációt is. Ennek jegyében a versenyek előtt Hamilton szokásává vált a politikai lobbi által sok helyen kikényszerített térdelgetés, azokat a versenyzőtársait pedig, akik nem csatlakoztak hozzá, már többször számonkérte és felelősségre vonta, kvázi a főnökükként.
Ugyanakkor Hamilton nem mindig volt ilyen erős szövetségese az LMBTQ-propagandának, mivel 2017 karácsonyán az Instagramon közvetítette, ahogy rászól az unokaöccsére, amiért az lányruhát visel. A sportoló úgy fogalmazott:
Miért viselsz ilyen ruhát? Fiúk ne hordjanak hercegnős ruhát!"
Akkor a támadások hatására törölte a közösségi oldalait a pilóta, aki azóta az LMBTQ-mozgalom egyik fő támogatójává avanzsált.
Szerelmi életéről is rengeteg hír jelent már meg, amiben nagyban közrejátszik az, hogy jellemzően világszerte ismert nő volt a partnere – randizott már Nicole Scherzingerrel, Rihannával, Danielle Lloyddal és Veronica Valléval is. A Pussycat Dolls korábbi frontembere már össze is házasodott volna vele, ám
Hamilton még nem akart megnősülni, ezért szakítottak.
Valle pedig a 2018-as szakításuk után több bizarr történetet is megosztott Hamiltonról:
kiabált a pilótával, aki a mellékhelyiséget használta a magánrepülőjén; káromkodva üvöltözött vele, amikor megkérdezte a brit pilótától, hogy hogy érzi magát; majd le is kövérezte Vallét, akivel mindenáron ki akarta próbálni az édeshármast.
Még mindig nincs vége Hamilton Forma–1-es pályán kívüli botrányokozásainak, noha a következőnek némi köze van a versenyzéséhez. A 2015-ös Kínai Nagydíjat szoros csatában nyerte meg Nico Rosberg előtt, örömében pedig
a dobogón szándékosan lelocsolta az egyik hostess-lányt, aki kínjában mosolygott a számára rendkívül megalázó történéseken.
Noha a 310 versenyhétvégéje az ilyenekhez hasonlóan hangos botrányoktól kevésbé volt hangos, természetesen az F1-es karrierje is bővelkedett drámai pillanatokban. Rögtön az első évében Fernando Alonso mellé került a McLarenben, akivel egymástól vették el az értékes pontokat egészen addig, amíg nevető harmadikként Kimi Räikkönen meg nem szerezte a világbajnoki címet. Az idáig vezető úton három verseny volt, ami egyértelműen rosszabbul sikerült Hamiltonnak, mint ami a sikerhez kellett volna:
az esőáztatta Európai Nagydíjon sokat hibázva pontot sem szerzett, Kínában a rossz taktikázás után beragadt a kavicságyba, a szezonzáró Brazil Nagydíjon pedig a szörnyen sikerült rajtja után műszaki hiba sújtotta.
Az első világbajnoki címet hozó évében is akadtak rossz futamai például Japánban és Kanadában, de belefértek Hamiltonnak, hiszen óriási szerencsével Felipe Massát megelőzve ő lett 2008 bajnoka. Ezután négy rendkívül sikertelen év következett a McLarennél, pedig
a 2009-es szezonnyitón a harmadik helyen ért célba – utólag azonban kizárták az Ausztrál Nagydíjról, miután a Jarno Trulli elleni kérdéses párharcáról hazudott az FIA-ellenőröknek.
Hamilton számára a monzai versenyek sikerültek a legkevésbé 2009-ben és 2010-ben, a következő két évben viszont az éppen azon futamok közé tartozott, ahol nem vallott kudarcot.
2011-ben Monacóban több riválisával is ütközött, akik közül Massa és Pastor Maldonado is panaszkodott rá a futam után – Hamilton pedig ahelyett, hogy elismerte volna a hibáit,
nevetségesnek hívta azt, hogy ennyiszer figyelmezteti és megbünteti őt a Nemzetközi Automobil Szövetség, ráadásul rasszistának is nevezte a szervezetet emiatt.
Noha 2012 és – a Mercedes színeiben első – 2013 a két legeredménytelenebb éve volt a dobogós helyezéseket illetően, mégis ez a két év kevesebb kimagaslóan borzasztó versenyt hozott a számára – talán éppen azért, mert a folyamatos kudarcok miatt kevésbé lógott lefelé egy, a szokásosnál is gyengébb eredmény.
A 2014-től kezdődő hibrid korszak emiatt hihetetlenül szerencsésen érte Lewis Hamiltont, hiszen egyértelműen a Mercedesnek kedveztek az új szabályok és nem volt ellenfele a csapatnak. Ezek az évek sem teltek azonban el a brit számára szörnyen sikerült pillanatok nélkül. Rögtön a 2014-es szezonnyitón (ahol az első szabadedzésen egy biztonsági őr akkreditáció híján feltartóztatta őt) hiába rajtolt a pole pozícióból, rosszul sikerült a rajtja és motorgondok is hátráltatták, így hamar fel kellett adnia a versenyt.
A 2016-os szezonban
Nico Rosberg bebizonyította, hogy egyáltalán nem verhetetlen a brit pilóta, hiszen úgy is ő lett a világbajnok, hogy az utolsó négy futamot egyaránt Hamilton nyerte az évben.
Ez részben köszönhető volt a rossz viszonyuk miatti ütközésnek a barcelonai rajt után, de még inkább a Maláj Nagydíjnak, ahol a hétszeres világbajnok motorja az élen autózva adta meg magát.
Hamilton sikerévei 2020 végén zárultak le, kezdve a Szahír Nagydíjjal, amelyen pozitív koronavírusteszt miatt nem vehetett részt. 2021-ben ugyanis a Red Bull felzárkózott a Mercedes mellé – majd 2022-ben le is hagyta a brackley-i istállót. Pedig két évvel ezelőtt is a kezében volt a nyolcadik világbajnoki cím, ám
a bakui futam hajrájában egy biztos dobogót dobott el egy kapcsoló rossz beállítása következtében, a monzai futamon összeütközött Max Verstappennel, az abu-dzabi szezonzárón pedig rossz döntést hozott a csapatával együtt, amely miatt az utolsó körben elment mellette a holland.
A tavalyi szezonban aztán
szégyenszemre egyetlen pole pozíciót és egyetlen győzelmet sem tudott szerezni, pedig a csapattársa, George Russell mindkettőt elérte, ezzel is bizonyítva, hogy képes volt a Mercedes jó eredményeket elérni.
Az év végén 35 ponttal kapott ki honfitársától és mindössze a 6. helyen zárta a pontversenyt.
A jellegzetes utcai pályák (Szaúd-Arábia, Monaco és Szingapúr) mellett Imolában szenvedett a legjobban – annyira, amennyire őt még F1-es futamon sosem lehetett látni.
Teljesen esélytelen volt a pontszerzésre, Verstappen le is körözte őt, Russell pedig egy 4. hellyel még jobban meg is alázta Hamiltont.
Ráadásul a szezon során egy korábbi riválisának, Alonsónak is megpróbálta elrontani a versenyét a belgiumi rajt után, de csak a sajátját sikerült.
Hamilton szerződése a Mercedesnél 2023 végéig tart, így az idei szezonban még bizonyosan látni fogjuk a próbálkozásait, hogy a kudarcokkal teli előző évet elfeledtesse – bármekkora szerencséje lesz és akármennyire javul fel a Mercedes, ez szinte lehetetlen lesz. A közelmúltban
bizonygatta, hogy meg fogja hosszabbítani a szerződését, de ez nagyban múlhat az idei szereplésétől, hiszen minél tovább szenved a sportágban, annál nevetségesebbé teszi magát, és annál inkább maradnak emlékezetesek a botrányai és a rossz pillanatai.
Kevesen voltak képesek 38 éves kor felett komoly eredményeket elérni a Forma–1-ben, és nem valószínű, hogy Hamilton közéjük fog tartozni. Azt azonban már most elérte, hogy minden idők egyik legmegosztóbb pilótájává vált, aki elsősorban nem a pályán nyújtott teljesítményével teszi emlékezetessé a pályafutását.