A 2022-ben bevezetett aerodinamikai szabályok ellenére is elhúzott a mezőnytől a Red Bull, a Ferrari és a Mercedes az elmúlt idényben. Sokan abban reménykedtek, hogy
az új műszaki szabályzatnak a 2021-ben bevezetett költségvetési plafonnal és az aerodinamikai hendikeprendszerrel összébb kellett volna ráznia a mezőnyt. Günther Steiner szerint erre azonban még varnia kell.
A Haas csapatfőnöke szerint sokkal hosszabb időbe is telhet, mire a középcsapatok felzárkóznak az élmezőnyre, de, legalábbis papíron, az új intézkedések így is megkönnyítették a kisebbek dolgát.
Szerintem vagy tíz évbe bele fog telni. Lehet, hogy egészen a 2026-os szabályokig is várnunk kell, amikor újratervezik az autókat. Ha valaki fél másodpercet akar hozni az élmenőkön, arra azt mondom, sok sikert neki.
Szép lenne, ha meg lehetne tenni, de egyelőre a rajongók azt is tudják kezelni, ha valaki elszalad a bajnoki serleggel, és ez jelenleg a reális értékelése a helyzetnek. Ezt mindannyian tudjuk, még ha nem is nagyon tetszik. Remélem azért, hogy nem így lesz.
A másik dolog az, hogy mindenki tud fejleszteni. A költségvetési plafonig mindenki tud fejleszteni, a lassabb csapatok még többet is"
- idézte Steinert a Motorsport.
2023 lehet az első év, amikor mind a tíz Forma-1-es csapat eléri a költségvetési határt.