2022 novemberében bejelentették az F1 Academy megalakulását, amely egy kizárólag női versenyzőket tömörítő bajnokság. Célja a fiatal női versenyzők fejlesztése és felkészítése a legmagasabb szintű versenyzésre.
A 25 éves svájci versenyző először nemzetközi szinten BMX-ben kezdett versenyezni, majd 2016-ban váltott át a gokartozásra. Négy évvel később debütált együléses versenyzőként, és hat top 10-es helyezést ért el a spanyol Formula 4-es bajnokságban. Ezt követően 2021-ben az Alpine által rendezett Formula Regional Európa-bajnokság első női versenyzőjeként a 20. helyen végzett.
„Nagy örömömre szolgál, hogy megtapasztalhatom az első F1 Academy bajnokságot, ráadásul egy fantasztikus múlttal rendelkező csapattal.
Nagy kihívás lesz számomra és a csapat számára is, ahogy egyre többet tanulunk az új együléses autóról. Alig várom, hogy megbarátkozzam vele" - mondta Bühler, aki jelenleg a Formula-4-es UAE sorozatban versenyez.
„Ez még csak a negyedik évem lesz a motorsportban, és még mindig sokat kell tanulnom, de
készen állok arra, hogy mentálisan és fizikailag is 100%-ot adjak, hogy tiszteletben tartsam az ART Grand Prix belém vetett bizalmát, a partnereimmel együtt, akik nélkül ez a kaland nem lenne lehetséges"
– tette hozzá a svájci pilóta.
Sebastien Philippe, az ART csapatfőnöke köszöntötte Bühlert, és hangsúlyozta, hogy ő lesz az első 15 versenyző egyike, aki beírja nevét az F1 Akadémia történelemkönyvébe.
"Ez tökéletesen megfelel az ART Grand Prix filozófiájának, amely szerint
segíteni kell a fiatal versenyzőket, hogy feljussanak a juniorok ranglétráján, amely a motorsport legmagasabb szintjére vezet.
A csapat mindent megtesz sportszakmailag, emberileg és technikailag is, hogy Léna vállalja ezt az új történelmi kihívást" - mondta Sebastien Philippe.
Az ART versenyzőtriójának első bejelentett versenyzőjeként Bühler egy 15 autóból álló mezőnyben fog versenyezni, amelyben a Campos Racing, a Carlin, az MP Motorsport és a PREMA Racing szintén három-három autót indít.
Az F1 Academy célja, hogy a fiatal női versenyzőket fejlessze és felkészítse a motorsport legmagasabb szintjére, és hét, egyenként három futamból álló eseményt – összesen 21 futamot –, valamint 15 napos hivatalos tesztelést foglal magában.
Az F1 történetében mostanáig öt nő ülhetett volánhoz (a legutolsó, Giovanna Amati 1992-ben), közülük azonban csak ketten indulhattak el futamon is: Maria Teresa de Filippis az ötvenes évek végén három versenyen, Lella Lombardi pedig a hetvenes évek közepén tizenkét vasárnapon állhatott rajthoz.