A Szaúd-arábiai Nagydíj elején Fernando Alonso rosszul állt be a rajthelyére, amiért ötmásodperces büntetéssel sújtották. Ezt az egyik bokszkiállásánál töltötte le, ám az Aston Martin egyik szerelője még azelőtt ért hozzá az autójához, mielőtt lejárt volna a büntetés. A harmadik helyen befutott pilótát a futam és a dobogós ünneplés után ezért utólag újabb 10 másodpercre büntették, aminek következtében a negyedik helyre esett vissza, ám a csapat óvása miatt törölték a büntetést, és Alonso mégis megtarthatta a dzsiddai dobogót.
Az óvás sikerességének oka az volt, hogy az Aston Martin hét olyan esetet is be tudott mutatni beadványában, amiknél a hasonló hibát elkövető csapatok pilótáit nem büntették meg. Ráadásul a szabály úgy szólt, hogy dolgozni nem lehet a szerelőknek az autón a büntetés letelte előtt, a hozzáérés esetén nem volt írva büntetés.
Ez mostantól megváltozik, miután az FIA pénteken összeült a csapatok sportigazgatóival, és tisztázták a szabályt: megállapodtak, hogy ezentúl az autó érintését is munkavégzésnek tekintik, tehát hasonló esetben legközelebb megmaradna az újabb büntetés.
A csapatokkal megosztott irányelvben az áll, hogy, a melbourne-i hétvégétől kezdve „az autó vagy a versenyző fizikai érintése kézzel, eszközökkel vagy felszereléssel (ideértve az emelőket is) egy ilyen büntetés idején végzett munkának minősül".
A hűtőrendszer használata továbbra is engedélyezett, hogyha az nem ér az autóhoz, továbbá többszörös büntetés esetén az eddigiekhez hasonlóan azokat egyszerre is le lehet tölteni. Például egy 5 és egy 10 másodperces büntetés egy 15 másodperces büntetésként, egyszerre fogható fel.
Ami Alonso eredeti büntetését illeti, a rajtkockák felfestését szintén módosította az FIA, amely szabály már szintén az Ausztrál Nagydíjtól érvénybe lép.