A német-mauritiusi pilóta 2016-ban csatlakozott a sportághoz, és a leggyengébbnek számító Manor istállóval 1 pontot sikerült szereznie – a csapat egyetlen pontját. Wehrlein a következő szezonban a Sauberhez igazolt, ahol
az év eleji sérülése ellenére 5 pontot tudott összegyűjteni, miközben csapattársa, Marcus Ericsson pont nélkül maradt. Ennek ellenére Wehrleinnak kellett távoznia, mert a helyére Charles Leclerc érkezett,
az akkor 23 éves versenyzőnek pedig csak a Ferrari fejlesztőpilótájaként volt visszaút az F1-be.
„Soha nem gondolok olyan dolgokra, amelyeket nem tudok irányítani. Az első évben, amikor elvesztettem az ülést [a Manornál], a sorsom nem az én kezemben volt, hiszen a csapat ment csődbe. A Saubernél töltött második évemben minden pontot én szereztem, de a következő évben mégsem kaptam meg a helyet – nyilatkozta Wehrlein. –
Néha csak ilyen az élet, ezt elfogadtam és nem voltam túl csalódott a végén. Azt hiszem, a teljesítményem megvolt, de soha nem volt olyan autóm, ami versenyképes volt, így soha nem tudtam folyamatosan pontokat szerezni.
Elértem egy 8. helyet Barcelonában, és egy 10.-et Bakuban, szóval élveztem az ott töltött időt, szórakoztató volt, de csak a saját viszonylatában."
Wehrlein azóta a német túraautó-bajnokságban (DTM) és a Forma–E-ben versenyzett,
utóbbi sorozat idei szezonjában négy nagydíjhétvége után az összetett élén áll.
Az FE mezőnye a hétvégén Brazíliában versenyez.