A hétvégi Szaúd-arábiai Nagydíjon az FIA számos döntése kérdéseket vetett fel, Stoddart pedig nem éppen hízelgő szavakkal szedte szét a Nemzetközi Automobil Szövetség illetékeseit. Szerinte a Fernando Alonso ügyében - a spanyol kapott egy ötmásodperces büntetést, majd a szerelői szabálytalansága után elvették a harmadik helyét, amit aztán az Aston Martin óvása után visszaadtak - hozott döntések a vicc kategóriába tartoznak, és az FIA-nak először saját maga körül kellene rendet tenni.
Világszerte százmillió ember nézi a futamokat, és nincs már köztük egy sem, aki egy kicsit is komolyan venné az extremitás határát súroló döntéseket
- írja Stoddart a Racingnews365.com oldalon.
Alonso ügyében azon az állásponton van, hogy már az eredeti, ötmásodperces büntetés is ostobaság volt, hiszen a spanyol semmilyen előnyt nem szerzett azzal, hogy az egyik abroncsa néhány centivel átlógott a tiltott területre.
"Ami a büntetést illeti, tudtommal nem változtak a szabályok azóta, hogy én az F1-ben dolgoztam. A szabályok azt mondják, hogy a büntetés ideje alatt tilos az autón dolgozni, de azt nem tiltják, hogy ott legyenek a szerelők. Akkor meg miről beszélünk? Versenyzünk vagy bohóckodunk?" - tette fel a kérdést Stoddart.
Stoddart szerint, "ha az FIA-nek rossz napja van, akkor nagyon rossz napja van", vonja le a következtetést.
Harminc éve nem láttam olyat, hogy beküldjék a biztonsági autót, amikor semmi nem indokolja. Komolyan egy vicc.
Stroll megköszönheti a versenyfelügyelőknek. Mi az ördögért nem lehetett dupla sárga zászlóval, vagy virtuális biztonsági autóval megoldani, mi a franc szükség volt erre? Ez a döntés egyértelműen befolyásolta a végeredményt" - dühöngött az ausztrál.
Stoddart azt is nehezményezi, hogy az FIA versenyfelügyelete olyan felvételek alapján hoz döntést, amit csak ők látnak, senki más nem nézhet meg.
Stoddart eközben biztos benne, hogy pontosan látják az eseményeket, éppen ezért teljesen érthetetlen a lassúság, ahogy maguk a döntések is. A verseny végén ugyancsak érhetetlen volt, hogy miért nem írták ki, hogy "vizsgát alatt" van egy újabb büntetés lehetősége, miért a tévés kommentátoroktól kellett ezt megtudni.
Nagyon nem szeretném, ha a sportágunk ismét ebbe a hülye irányba menne el az FIA miatt.
Mindannyian itt vagyunk már 10-20 éve, láttunk már elvett bajnoki címeket, és szeméyeskedő büntetéseket is" - kesergett egy sort. Végül oda lyukadt ki, hogy azt remélte, Max Mosley távozásával véget érnek az ilyen cirkuszok, és Jean Todt érkezésével volt is erre remény, most mégsem annyira optimista. "Ha a stewardok rendet akarnak tenni, akkor a legjobb lenne, ha a saját dolgaikkal kezdenék" - vonta le a végső következtetést Paul Stoddart.