Mint ismert, az Abu-dzabi Nagydíj végén be kellett küldeni a biztonsági autót, amelyet az utolsó előtti kör végén kihívtak ki. Michael Masi versenyigazgató először azt a döntést hozta, hogy a lekörözöttek nem vehetik vissza a körüket, ám nem sokkal később változtatott álláspontján, és a Lewis Hamilton és Max Verstappen között lévő autókat elengedte. Ennek következtében a friss gumikra váltó holland pilóta az utolsó körben megelőzte riválisát, amivel megszerezte az első világbajnoki címét.
Az eset után Christian Horner és Toto Wolff, a két istálló csapatfőnöke Jean Todtot is megkereste.
Nem tettem semmit, hiszen ez nem az FIA-elnök feladata.
A bíráknak önállóan kell döntéseket hozniuk – mondta Todt. – Hallott már valaki olyat, hogy Gianni Infantino, a FIFA [Nemzetközi Labdarúgó-szövetség] elnöke utólag a büntetők megítélésének helyességéről beszél? A [Todtról készült] dokumentumfilmben látható, ahogy
a vidéki házamban néztem a versenyt a stábbal, majd Horner és Wolff felhívtak, én pedig válaszoltam nekik: »nem avatkozhatok bele, mert ez a stewardok és a versenyigazgató felelőssége«."
Nem sokkal a szezonzáró után lejárt Todt mandátuma, a kötelező választást pedig Mohammed bin Szulajm nyerte, aki változást ígért, és egyik első határozata volt Masi eltávolítása a versenyigazgatói posztról.