Kevin Magnussen balesete után az FIA az Ausztrál Nagydíjat másodjára is megszakította piros zászlóval, így a mezőny mindössze pár körös vagy teljesen új lágy gumikra válthatott a három körös sprintre.
A rajt azonban pillanatok alatt káoszba fulladt,
miután Carlos Sainz meglökte Fernando Alonsót, az első kanyart alaposan elmérő Pierre Gasly összeütközött csapattársával, Esteban Oconnal, Logan Sargeant pedig kiütötte Nyck de Vriest.
A motorsport.com megírta, hogy Lando Norris szerint a tömegbaleset elsősorban a gumik miatt történt, amelyeket nem tudtak rendesen felmelegíteni az erősebb féktávoktól szinte teljesen mentesített ausztrál aszfaltcsíkon.
Őszintén, le sem lehet írni, hogy mennyire rossz volt a tapadás. Nem sértésből, de a döntéshozóknak fogalmuk sincs arról, hogy mi történik egy Forma-1-es autóban.
A lágy gumikat alig tudtuk 65 fokra melegíteni, ami nem rossz, de ezen az aszfalton a gumik nem működtek, semmi tapadásunk nem volt. Ezért fékezte el állandóan mindenki az első kanyart. Így mindenkinek a szokásosnál sokkal hamarabb kellett fékeznie, ami viszont egy ennyire kiélezett helyzetben balesetekhez vezet" - panaszkodott Norris.
Ha legalább egy kicsit is tapadtak volna az autók, akkor szerintem jó versenyzést láthattunk volna bénázás és balesetek helyett, de mindig ez lesz, ha tapadás nélkül, szörnyű gumikkal versenyzünk.
Olyan gumikra lenne szükségünk, amelyek megérdemelnék, hogy Forma-1-es autókra kerüljenek. Jelenleg nem ez a helyzet" - tette hozzá a McLaren 23 éves brit pilótája.