Ferrari's Monegasque driver Charles Leclerc (R), Ferrari's Spanish driver Carlos Sainz Jr (C) and Red Bull Racing's Mexican driver Sergio Perez (L) drive behind the safety car during a formation lap ahead of a delayed race start at the Monaco Formula 1 Grand Prix at the Monaco street circuit in Monaco, on May 29, 2022. (Photo by SEBASTIEN BOZON / AFP)
Vágólapra másolva!
A monacói versenyhétvégétől kezdve a pilótáknak jobban vissza kell venniük a sebességüket, amikor egy biztonsági autós fázis alatt dupla sárga zászlós jelzés van érvényben.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a biztonság érdekében hozta meg a futamokra ezt a szabályt, amit eddig a szabadedzéseken és az időmérőkön használtak elsősorban a versenyzők. A versenyeken azonban eddig egy-egy lemaradást a safety car mögött büntetlenül be lehetett hozni a tempó növelésével, ám
ezentúl a pályák bizonyos részein lesz egy előre meghatározott sebességkorlát, amelyet nem szabad túllépni SC-fázis alatt.
Emiatt kevésbé lehet előnyt szerezni majd a biztonsági autós időszak alatt annak, aki alapból nagy lemaradásban van, de az FIA szerint ezzel a pályán dolgozók és a pilóták számára is nagyobb biztonságot adnak. „Ha egy pilóta áthajt egy dupla sárga zászlós szakaszon, ám egy másikon nem, akkor hátrányba kerül.
Az FIA számára azonban a biztonság az elsődleges, és amikor veszély van a pályán, és pályabírók vannak rajta, mindentől függetlenül minimalizálni kell a kockázatokat"
– nyilatkozta Olivier Hulot, az FIA F1-es elektronikával foglalkozó részlegének vezetője.
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!