Norrist azért büntették meg, mert a biztonsági autós szakasz alatt túlságosan lemaradt csapattársától, Oscar Piastritól, a versenybírók szerint pedig mindez azért történt, hogy a McLaren a bokszban könnyedén kereket tudjon cserélni mindkét versenyautón, ám a brit pilóta ezzel hátráltatta a mögötte lévő versenyzőket. A McLaren fiatal versenyzője így hiába végzett pontszerzőhelyen, végül az öt másodperces büntetéssel a 13. lett. Norris a versenyt követően tagadta, hogy sportszerűtlenül viselkedett volna. Andrea Stella csapatfőnök szerint az FIA egész egyszerűen precedenst akart teremteni, ezért büntették meg a pilótát.
"Rögtön a verseny után beszéltünk a versenybírákkal, mert úgy gondoltuk, hogy az ilyen sebesség egy Safety Car vagy akár egy virtuális biztonsági autó alatt nem kellene, hogy okot adjon szabálysértésre. Lehetséges, hogy a stewardok új precedenst akarnak teremteni. Folytatjuk tovább az egyeztetéseket velük" - nyilatkozta Stella.
"Alapvetően bízunk a megítélésükben, de újra felülvizsgáljuk Lando viselkedését, mert nagyon meglepett minket a verseny után, hogy ez okozta a büntetést. Megértjük a versenybírók álláspontját, értjük azt is, hogy precedenst akarnak teremteni, szóval van egyfajta új értelmezés, amihez tartani kell magunkat a biztonsági autó alatt.
Ha ez a hozzáállás, rendben van, de egy kicsit kár, hogy ebbe mi belefutottunk, és velünk teremtenek új precedenst.
Kellő gondossággal fogunk eljárni, mert a verseny közben ennyire részletesen nem tudunk belemélyedni a dologba, hiszen még folytak a küzdelmek, és pontokért csatáztunk. Ennek ellenére úgy gondolom, ha meg tudtunk volna előzni még másokat is, ahelyett, hogy gátoltak volna minket, akkor növelhettük volna az előnyünket öt másodpercre" – mondta a McLaren csapatfőnöke.