A Kanadai Nagydíj volt az egyik első futam 2023-ban, amikor a vb-címvédő Max Verstappen alig tíz másodperccel egy riválisa előtt haladt át a célvonalon. Minden más alkalommal az RB19 képes volt még ennél is fölényesebb tempót diktálni, és 20 másodperc feletti különbséggel győzni.
Verstappen óvatosan fogalmazott, amikor arról kérdezték, hogy szerinte az Aston Martinnak sikerült-e felzárkóznia, vagy volt-e valamilyen enyhítő körülmény, ami lehetővé tette a szorosabb célba érést.
„Nem hiszem, hogy ez volt a legjobb napunk, a gumik hőmérséklete és egyéb dolgok miatt.
De azt is tudom, hogy a frissítésekkel természetesen javultak. Szóval, az biztos, hogy közelebb kerültek hozzánk"
– idézi a RacingNews365.com a kétszeres világbajnok holland pilótát.
Az Aston Martin az utcai pályákon már megmutatta a tempóját, azonban a nagy sebességű pályákon még nem tudott komolyat alkotni. A nehéz barcelonai futam megmutatta, hogy van még mit tenniük, ha rendszeresen az élmezőnyben akarják felvenni a versenyt a Mercedesszel, akik mostanra megelőzték őket a konstruktőri bajnokságban.
Mike Krack csapatfőnök nem aggódik a következő nagy sebességű pályák - a Red Bull Ring és Silverstone - miatt, mivel a frissítőcsomagjuk a tervek szerint működött.
„Úgy gondolom, láttuk, hogy a legutóbbi frissítés működni látszik, és most néhány olyan pálya következik, ahol sok nagy sebességű kanyar van" – magyarázta. Azt hiszem, javítottunk az autónkon a nagy sebességű kanyarokban, bár itt [Montrealban] nem volt olyan sok, de sok volt a fékezés."
Krack szerint ezek a pályák megmutatják majd a Red Bull "igazi erejét", a győzelmi mutatóik pedig növekedhetnek, ha kihasználják az autójukban rejlő teljes potenciált.
Valójában nagyon várjuk, mert az ilyen pályákon szerintem a Red Bull igazi erejét is láthatjuk, és azt is jobban meg tudjuk állapítani, hogy milyen messze vagyunk tőlük"
– tette hozzá Mike Krack, az Aston Martin csapatfőnöke.