A Forma-1-ben mindig is voltak egy-egy időszakot uraló gyártók, csapatok. Volt többször Ferrari-korszak, de volt, hogy a McLaren, a Williams vagy éppen a Mercedes volt magasan a riválisok fölött. Most pont a Red Bull van soron (ismét), és ez nagyon fáj a vilábajnoki címért egyre kisebb eséllyel nyújtózkodó Hamiltonnak. A britnek azonban van terve arra, hogy akadályozhatná meg a Nemzetközi Motorsport Szövetség (FIA) a hosszúra nyúló domináns időszakokat.
Az Osztrák Nagydíj sajtónapján állt elő az ötlettel, miszerint szabályt kellene hozni, hogy, mondjuk, augusztus 1. előtt egyetlen csapat se kezdhessen bele a jövő évi autója fejlesztésébe, így senki nem kerülhetne a fejlesztés terén lépéselőnybe a többiekkel szemben.
Az idei első nyolc verseny mindegyikét megnyerő Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner nemcsak azonban egyáltalán nincs meggyőződve arról, hogy szükség van-e egy újabb beavatkozásra a költségplafon és a fejlesztési idők hendikepes korlátozása (minél előrébb van egy csapat a pontversenyben, annál kevesebbet használhatja a szélcsatornát a szezon második felében) mellett, ahogy arról sincs, hogy Hamilton ötlete egyáltalán átültethető a gyakorlatba.
Nyilván személyes tapasztalatból beszél...
– mondtanémi éllel, arra utalva hogy Hamilton hatszor lett világbajnok annak köszönhetően, hogy a Mercedes dominanciája 2014 után 8 évig elhúzódott, de akkoriban ez nem zavarta az angolt.
"Ezt nagyon nehéz lenne felügyelni. Hogy a francba mondhatnák azt, hogy jó, augusztus elseje van, gyerünk? Hogyan akadályozod meg, hogy bárki dolgozzon a következő autón?" - tette fel a kérdést az osztrá csapat irányítója.
Horner szerint nem új szabályokra van szükség, hanem éppen ennek az ellekezőjére: állandóságra, stabilitásra és kiszámíthatóságra.
Ne játszadozzunk a szabályokkal, mert ez hozza közelebb egymáshoz a csapatokat. 2025 végéig sokkal közelebb fognak kerülni egymáshoz a csapatok, aztán 2026-ban megint mindent eldobunk
– utalt a nagy szabályváltozásra, melynek keretében a motorok és az autók is jelentősen átalakulnak.