Teljes felfordulást hoztak a szabadedzések a Hungaroringen, hiszen kis túlzással mindenki zárt az élmezőnyben és a sorrend végén is egyszer; senki nem teljesített hibátlanul, és az új szabályok miatt a szokottnál is visszafogottabbak voltak a pilóták. A Mogyoródon tesztelt szabálymódosítás eredményeként ugyanis kettővel kevesebb (11) szett gumiből válaszhatnak a csapatok,
az időmérőn pedig a Q1-ben kemény, a Q2-ben közepes, míg a Q3-ban csak lágy keverékű abroncsot lehetett felrakni az autókra,
így takarékoskodni kellett a gyakorlások során.
A harmadik szabadedzést követően a Forma–2 sprintfutamán győztes Dennis Hauger miatt norvég himnuszt, valamint egy kiváló hírt is hallhattak a kilátogató szurkolók: Schmidt Ádám sportért felelős államtitkár és Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója szombat délután a helyszínen jelentette be, hogy
a Forma–1-es Magyar Nagydíj eddigi, 2027-ig szóló szerződését 2032-ig meghosszabbították.
Ahogy azt előzetesen ígérték, valóban teljesen megtelt a főlelátó, a 16 órás kezdésre mindenki megérkezett a parkolóból vagy a büféből, így kiváló hangulatban indult el az időmérő edzés első szakasza. Ráadásul verőfényes napsütésben: felhőtlen égbolt és 26 Celsius-fok feletti levegő volt, amikor megkezdődött a kemény keverékű gumis autók számára az első 18 perc.
A Mercedesek maradtak bent szinte legtovább a garázsban, de mire az első köridők megérkeztek, addigra csak a két Williams maradt a bokszutcában – ám ők sem sokáig. Az első körök után óriási meglepetésre Valtteri Bottas állt az élen a Red Bullokat, a Mercedeseket és a McLareneket megelőzve, a mezőny végén Carlos Sainz mellett az AlphaTaurik és a Haasok álltak. Közben
folyamatosan jöttek az FIA jelentései körelvételekről: a Q1-ben összesen 7 alkalom volt, amikor egy pilóta előnyt szerezve hagyta el a pályát.
Az első szakasz utolsó nyolc percébe lépve a Red Bullnál örülhettek, ugyanis a Verstappen-Pérez páros mellett a fiókcsapat két pilótája (a visszatérő Daniel Ricciardo és Cunoda Juki) is nagyot ugrott előre – Max Verstappen egyenesen az élre. A kemény keverék miatt a legtöbben az időmérők zömétől eltérően több körön keresztül is a pályán maradtak, mielőtt visszatértek a bokszba, így folyamatosan volt mit (pontosabban kit) nézni, nagy volt a népsűrűség az aszfaltcsíkon is.
A sajtóközpont jó része 3 és fél perccel a vége előtt tapsiharban tört ki, miután többen felkiáltottak örömükben Csou Kuan-jü 1:18,143-as, vezető ideje láttán. Az utolsó körök előtt Russell, Hamilton, Magnussen, Hülkenberg és Sargeant álltak kieső helyen, de végül közülük ketten is elegendőt tudtak javítani. Ám
a tavalyi pole pozíciós George Russell nem volt köztük, miután forgalomba keveredett, így a Mercedes brit pilótája búcsúzott a Csou által megnyert Q1-ben.
Rajta kívül Sargeant és Magnussen sem javított, míg Hamilton és Hülkenberg előrelépését Cunoda és Albon bánta. A brit-thai pilóta 11 ezreddel maradt le Q2-ről – Daniel Ricciardo nagy örömére.
A 15 perces második szakaszban a közepes keverékű abroncsok kerültek fel az autókra, a nyitókörök után
Verstappen állt az élen, de nem sokkal később kiderült, Stroll mellett az ő körét is elvették a versenybírók.
Így Norris, Piastri, Pérez, Alonso, Hamilton volt az első öt sorrendje félidőben. A közepeseket értelemszerűen nem gyötörték meg a pilóták annyira, mint a keményeket, így jó ideig csak Verstappen volt a pályán, aki igyekezett érvényes kört produkálni a megfelelő beállítások megtalálása után. Ez sikerült is: a két McLaren közé, a második helyre ugrott előre a holland – Norris 1:17,328-as idejére azonban nem volt veszélyes.
A javítással Esteban Ocon sodródott a kiesőzónába, a francián kívül pedig Bottas, Ricciardo, Gasly és Stroll akart még mindenáron előrébb lépni. Az Alfa Romeo-szurkolók aztán megint örülhettek, hiszen Csou mellett Bottas is biztosította helyét a legjobb tízben. Ugyanakkor Ocon, Ricciardo és Stroll nem javított eleget, Gasly (és Pérez) körét pedig elvették, így
csak egy változás volt a hajrában a kiesőzónában: Bottas előrelépésével és Leclerc javításával végül Sainz búcsúzott. A spanyolt 2 ezred választotta el Alonsótól és 3 Csoutól – mondhatjuk, hogy szoros volt a Q2 is...
Az utolsó 12 perc előtt előkerültek a lágy abroncsok, és egyben a közönség hangja, ugyanis a szurkolók is egyre jobban érezték, hogy a száraz idő ellenére a szezon egyik legkiszámíthatatlanabb időmérő edzésének szemtanúi. A Q3-ban is Pérez volt az első, aki mért kört teljesített, de miután mindenki körbeért, ez csak az ötödik helyre volt elég: Verstappen, Hamilton, Norris és Alonso is a mexikói elé került. Mögötte Leclerc, Bottas, Hülkenberg és Piastri volt a sorrend, míg Csou első körét érvénytelenítették a versenybírók.
A hajrában, a második körökben aztán minden megváltozott: Oscar Piastri és Csou Kuan-jü is nagyot javított, és az utolsó pillanatban a narancssárga tábor is elnémult, miközben a Mercedes-szurkolók kiugrottak a bőrükből:
Lewis Hamilton 3 ezredes előnnyel megelőzte a javítani nem képes Verstappent, így a brit pilótáé lett a pole pozíció – a Hungaroringen már kilencedszer.
A második sorból a két McLaren, a harmadikból Csou és Leclerc, a negyedikből Bottas és Alonso, az ötödikből Pérez és Hülkenberg indulhat, a Magyar Nagydíj 70 körös futama vasárnap 15 órakor kezdődik.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Érdemes kihasználni a MÁV-VOLÁN-csoport járatait a Magyar Nagydíj nézőinek. A Hungaroringre kifelé Kerepesig a MÁV-HÉV és onnan a Volánbusz ingyenes különbuszai nyújtanak egyszerű eljutási lehetőséget. Visszafelé, ha Budapest az úti cél, a MÁV-VOLÁN-csoport azt javasolja, hogy a Gödöllőig közlekedő különbuszokról a modern, klimatizált motorvonatokkal utazzanak tovább, amik 15 percenként indulnak a Keleti pályaudvarra. A MÁV-HÉV járatait elsősorban Mogyoród és Örs vezér tere között leszálló utasoknak ajánlják.