A versenyzők érdekképviseletének (GPDA) igazgatójaként is megszólaló 25 éves pilóta kijelentette,
senkinek sem jó, ha törölni kell egy futamot, de szükség esetén mégis meg kell tenni ezt a lépést, ha el akarnak kerülni egy esetleges nagy balesetet.
A legendás spái pályán július elsején halálos baleset történt a Regionális Formula Európa-bajnokság (FRECA) futamán, amelyen
a heves esőzés közben többen is balesetet szenvedtek, a 18 éves Dilano Van't Hoff pedig nem élte túl az ütközést.
A mostani F1-es hétvégére szintén kedvezőtlen időjárási körülményeket jósolnak, s bár vasárnapra jobb időt ígérnek, az Ardennekben évről évre nagyon nehéz előre helyes meteorológiai előrejelzést készíteni.
"Egy Forma-1-es autóval természetesen lehet körözni, de ha mind a 20 autó a pályán van, a harmadik helyezettől lefelé senki nem lát 20-30 méternél messzebbre maga előtt.
Egyszerűen semmit nem látni, nagyjából olyan, mintha az autópályán esőben valaki úgy vezetne, hogy nem kapcsolja be az ablaktörlőjét"
- érzékeltette Russell a helyzet komolyságát, és jelezte, "csak idő kérdése volt", hogy bekövetkezzen az a tragédia, ami július elsején történt.
"Aggódom az utánpótlás-kategóriák versenyzői miatt is, mert őszintén mondom:
nem hiszem, hogy a Forma-3-ban 30 versenyautónak kellene pályán lennie, még száraz körülmények között sem. Sajnos az az érzésem, hogy ott is csak idő kérdése egy nagyobb baleset"
- mondta a brit pilóta, aki hangsúlyozta, az FIA-nak bátran döntenie kell, ha a körülmények nem biztonságosak.
Négy évvel ezelőtt a Forma-2 belgiumi futamán a francia Anthoine Hubert veszítette életét egy kísértetiesen hasonló ütközésben, mint ami július elsején Van't Hoff-fal történt.
Russell csapattársa, a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton ugyanakkor úgy vélekedett, meg kell bízniuk az FIA döntéseiben.
"Nem foglalkoztat ez, mert versenyzőként nem szabad hagyni, hogy az ilyesmi beférkőzzön a gondolataidba.
Nem lennénk most itt, ha a nemzetközi szövetség nem érezné biztonságosnak a hétvégét.
Az elmúlt évtizedekben nagyszerű munkát végeztek ebből a szempontból és bízom abban, hogy helyes döntéseket hoznak a továbbiakban is" - fejtette ki a 38 éves pilóta.
Charles Leclerc, a Ferrari monacói versenyzője elsősorban a rossz látási viszonyokat emelte ki az esős körülményekkel kapcsolatban, s úgy fogalmazott:
egy kicsit sem túlzunk akkor, amikor azt mondjuk, hogy semmit sem látunk."
Márkatársa, a spanyol Carlos Sainz Jr. szerint tanulniuk kell az eddig történtekből:
nem engedhetünk annak a nyomásnak, hogy mindenképpen versenyeznünk kell, mert muszáj show-t csinálnunk."
Az egy hónapos nyári szünet előtti utolsó idei hétvége sprintfutamos, azaz pénteken a szabadedzés után az időmérőt rendezik meg, majd szombaton sprintkvalifikációra és sprintfutamra kerül sor. A 44 körös Belga Nagydíj vasárnap 15 órakor rajtol el.