Jody Scheckter neve nem lehet ismeretlen a Forma–1-et kedvelő és követő rajongók számára, hiszen ő volt a Ferrari utolsó pilótája, aki világbajnok lett Michael Schumacher előtt, másfelől pedig még a rutinos pilótákat is meglepte manővereivel, a rámenősségével pedig életveszélyes karambolokat is okozott. Az F1 történetének egyik legnagyobb balesetét éppen a dél-afrikai autóversenyző robbantotta ki az 1973-as Brit Nagydíjon. A McLaren pilótája a hatodik helyről rajtolt, s már az első körben feljött a negyedik pozícióba, ám a következő körben túl szélesen próbálta bevenni a Woodcote elnevezésű jobbkanyart a célegyenesnél és kisodródott. Scheckter McLarenje így a pálya közepén állt meg, ami hatalmas tömegkarambolt idézett elő, ugyanis a kialakult káoszban 11 autó ütközött össze. Bár abban az időben gyakorta lángra kaptak a versenyautók egy-egy baleset következtében, csodával határos módon komolyabb sérülés nélkül megúszta mindenki az incidenst.
A történtek után Scheckter az utolsó két versenyt a nullás rajtszámmal teljesítette, a sorozat történetében ő volt az első, aki ezt a számot választotta, de azóta is csak Damon Hill versenyzett vele 1994-ben.
Talán nem túlzás azt állítani, hogy az 1976-os idény volt a sportág egyik, ha nem a legdrámaibb szezonja, ami James Hunt és Niki Lauda harcáról szólt. A drukkerek és brit verseny elöljárói pedig
mindent megtettek azért, hogy a Forma–1 rivaldafénybe kerüljön.
Történt ugyanis, hogy a világbajnokság kilencedik futamán a két Ferrari, Niki Lauda és Clay Regazzoni már az első körben balesetet szenvedtek. Az olasz autója keresztbe állt a pályán, Hunt pedig nekiment és eltört a kerékfelfüggesztése. Nyolc versenyző ütközött, ezért a versenybírák leállították a versenyt a roncsok eltakarítása miatt. A szabályok értelmében az újraindításnál csak a menetképes autók indulhattak, a brit sztáré azonban tönkrement. Erre felbuzdulva
a hazai közönség söröz dobozokat kezdett dobálni a pályára és hangosan követelte Hunt indulásának engedését.
Végül a bírák engedtek a nyomásnak, a McLaren pilótája pedig Laudát megelőzve megnyerte a futamot, így a tömeg aznap láthatta, amint a brit a magasba emeli a trófeát. Apró szépséghiba, hogy két hónap múlva az FIA diszkvalifikálta, így a kizárása miatt Lauda lett a győztes.
Nigel Mansell pályafutása során négyszer nyerte meg a Brit Nagydíjat, de ezek közül talán a legemlékezetesebb az 1987-es futam volt. Abban az évben a Williams annyira dominált, hogy a világbajnoki cím végig a kezükben volt. Nelson Piquet mindössze három versenyt nyert, míg sokkal gyorsabb csapattársa, Nigel Mansell hét alkalommal diadalmaskodott – ezek egyike egy izgalmas felzárkózás volt Silverstoneban. A két Williams indulhatott az élről, és mindketten kerékcsere nélkül tervezték teljesíteni a futamot, azonban élete első hazai futamgyőzelmére hajtó Mansellnek 28 körrel a vége előtt gumiproblémái adódtak, ezért kiállt a boxba.
A „Brit Oroszlán" 29 másodperces hátránnyal tért vissza a pályára. Az új abroncsokkal viszont Mansell hamar üldözőbe vette az élen autózó csapattársát és összesen 11-szer döntötte meg a silverstone-i pálya körrekordját, mígnem az utolsó körökben utolérte a brazilt. A 63. körben egy különleges előzési manőverrel megelőzte a Stowe-kanyarban, ezzel a Brit Nagydíj történetének egyik emlékezetes győzelmét aratta. Mi sem bizonyítja jobban, hogy a lefújás után a drukkerek a kerítést ledöntve rohantak be a pályára ünnepelni a hősüket.
Az F1 történetének egyik legendás momentuma az 1991-es Brit Nagydíjhoz köthető, pontosabban az a pillanat, ami a befutó után történt. Nigel Mansell 4-5 másodperces előnnyel vezetett Ayrton Senna előtt, amikor a brazil autójából kifogyott az üzemanyag, így az utolsó kör előtt megállt alatta a Lotus-Renault. A leintést követően Mansell megállt nagy riválisa mellett, és felajánlotta neki, hogy a levezető körben visszaviszi a bokszutcába. A brazil legenda elfogadta az ajánlatot, és az egyik pályabíró heves ellenkezése ellenére felült a Williams FW14-es oldalára.
Csupán egyetlen olyan F1-es futam van, amelyet a boxutcában nyertek meg, és erre mindössze a hétszeres világbajnok, Michael Schumacher volt képes.
A 25 évvel ezelőtti esős silverstone-i futamon két körrel a vége előtt Schumacher 10 másodperces "Stop and Go" büntetést kapott boxutcában való gyorshajtásért. A Ferrari pilótája az utolsó körben töltötte le a kiszabott büntetést, ezáltal a boxban áthaladva a rajt/cél vonalon. Később a sportfelügyelők a büntetést visszavonták, mert tévesen adták ki. A McLaren Mercedes ugyan a verseny után fellebbezést nyújtott be, de az FIA elutasította. A korábban soha nem tapasztalt jelenetnek magyar vonatkozása is van, ugyanis a Magyar Televízió kommentátorait annyira meglepte az eset, hogy tévesen az az információ hangzott el, hogy a versenybírók elszámolták a köröket.
Egy évvel később is Schumacherről szóltak a hírek, de egészen ás okból. Az akkor harmadik világbajnoki címére hajtó német legenda nem kapta el jól a rajtot, és a Stowe kanyar felé haladva csapattársával, Eddie Irvine-nal harcolt a McLarenek mögött. A Ferrari féke meghibásodott, Schumacher pedig nagy sebességgel egyenesen a gumifalba csapódott.
A futamot piros zászlóval félbeszakították, Schumachert pedig azonnal kórházba szállították, ahol kiderült, hogy a jobb lábán kettős lábtörést szenvedett. Az ütközés a hátsó féknyomással kapcsolatos meghibásodás miatt következett be. Óriási csapás volt ez a maranellói istállónak, hiszen ekkor már 20 éve vártak arra, hogy világbajnokságot nyerjen a pilótájuk, a következő öt évben viszont Schumacher visszahozta a hőn áhított vb-címet az olaszoknak.
Ekkor már a britek közel egy évtizede vártak arra, hogy egy hazai versenyző nyerjen futamot Silverstone-ban, hiszen legutóbb David Coulthardnak sikerült 2000-ben.
Az időjárási viszonyok finoman szólva sem voltak ideálisak, szinte mindenki csúszkált a pályán, ezzel szemben a McLaren Mercedes újdonsült sztárja, Lewis Hamilton valósággal lubickolt a szakadó esőben. A brit pilóta acélos idegzettel futotta a köröket és több mint egy perces előnnyel zárt az élen úgy hogy a másik két dobogóson kívül (Nick Heidfeld, Rubens Barrichello) mindenkit lekörözött. Ez volt egyébként Hamilton első hazai győzelme, és bár azóta hétszer is diadalmaskodott saját publikuma előtt, egyértelműen ez volt pályafutása egyik legemlékezetesebb versenyzése.
Nagy bejelentéssel kezdődött a 2013-as Brit Nagydíj hétvégéje, mivel Mark Webber ekkor hozta nyilvánosságra, hogy a szezon végén távozik a Formula–1-ből. Az ausztrál búcsúja mellett a Pirelli került még a figyelem középpontjába, ugyanis a hivatalos gumiszállítót rengeteg kritika érte a gyorsan kopó abroncsai miatt. Az olasz gumigyártó nem igazán tudott mit kezdeni a nagy meleggel, ráadásul Silverstone-ben a megszokottnál is nagyobb terhelést kapnak a gumik a nagy sebességnek köszönhetően. A drámáktól és fordulatoktól tarkított futam után hatalmas defektbotrány robbant ki.
A káosz a hetedik körben kezdődött, amikor az élen álló Hamilton bal hátsó kereke valósággal felrobbant és darabjaira hullott az egyenesben. Pár körrel később Felipe Massa járt hasonlóan, majd Jean-Eric Vergne Toro Rossóján durrant el a kerék Kimi Räikkönen és Romain Grosjean előtt. A negyedik áldozat Sergio Pérez volt, akinek ugyancsak eldurrant az abroncsa. Érdekesség, hogy az említett négy blamából háromnál is a bal hátsó gumi mondta fel a szolgálatot. A futamot egyébként Nico Rosberg nyerte, akinek sikere óta – vagyis az elmúlt tíz évben – csupán háromszor fordult elő, hogy nem a Mercedes nyert Silverstone-ban.
A tavaly júliusban rendezett futamot szinte rögtön rajt után le kellett állítani, mert az első kanyar előtt többen összeakadtak. A legrosszabbul Csou Kuan-jü járt, miután az Alfa Romeója Pierre Gasly és George Russell autója közé ékelődött. Ahogy Gasly meglökte Russellt, a Mercedes a kínai pilóta autójának csapódott, amely ez után felborult és kicsúszott a pályáról, majd rémisztő módon felpördült a fogórácsra.
A hátborzongtó karambol után az Alfa Romeo pilótáját úgy kellett kiszabadítani a roncsból, és csupán a glória mentette meg az életét.
A tavalyi rémisztő balesetre reagálva idén módosításokat hajtottak végre, így az 1-es kanyar mellett lévő kavicságyat eltávolították, és leaszfaltozták.
Nem csak hajmeresztő, hanem vicces jelenetek is zajlottak a tavalyi Forma–1-es Brit Nagydíj hétvégéjén. A pénteki szabadedzések előtt a versenyzők ugrálólabda-versenyben csaptak össze, a hazai futamra készülő McLaren párosa, Daniel Ricciardo és Lando Norris viszont igencsak elkomolytalankodta a rendhagyó eseményt, ami így hatalmas nevetésbe fulladt.
A káosz már a rajt előtt érződött, amikor Lando Norris kis híján lecsúszott a gumilabdáról és majdnem hanyatt esett. Aztán kezdetét vette az őrült rohanás a cél felé – igaz, messzire nem jutottak. Látszólag az ausztrál állt jobban, Norris azonban megpróbálta szabotálni a versenyt, és szaladva próbálta lehagyni csapattársát. Az ausztrál persze résen volt, és az ugrálólabdával nemes egyszerűséggel arcon csapta Norrist. Egy pillanatra Ricciardo is megijedt, hogy esetleg sérülést okozott a brit pilótának. Végül baj nem lett belőle, és mindketten csak nevettek az egészen.