Ahhoz, hogy a konstruktőri pontversenyben minél előrébb zárjanak, a csapatoknak különféle apró dolgokat kell találniuk, amelyekkel sikerülhet jobb teljesítményt nyújtani. Olykor előfordul, hogy ezek a dolgok már túllépnek a szabályok keretein, és esetenként szándékosan is csalnak azért, hogy eredményesebb szezont zárjanak az istálló pilótái. Az FIA versenyigazgatóinak senior tanácsadója, Herbie Blash 1973 és 1988 között a Brabham csapatnál dolgozott, és ő is tapasztalt egyet s mást a csapattulajdonos Bernie Ecclestone és a tervező Gordon Murray mellett.
„Nos, nem árulhatom el ezeket a titkokat. Viszont szerintem az köztudott, hogy néha nehéz karosszériát használtunk, amit az edzés vagy a verseny végén tettünk fel. És abban az időben a futam végén feltölthetted a fékfolyadékokat, mielőtt újra megmértek volna – idézte a 74 éves brit szakember Beyond The Grid podcastben elhangzott megjegyzéseit a Motorsport. – Voltak ezek a szép, körülbelül 5 gallonos tartályaink, és
a verseny rajtjához érve megnyomtuk a gombot, és az elektromos motor egyszerűen kiöntötte az összes vizet.
Aztán a verseny végén újra fel kellett töltenünk a tartályokat. Szerintem a topcsapatok többsége ugyanígy játszadozott ezzel. A Tyrrell sajnos egy lépéssel túl messzire ment, amikor ólmot pumpáltak a gumikba a bokszkiállás alatt, és
olyan csapatról is tudok, amelyik pedig vizet pumpált a gumikba.
Akkoriban nagyon nehéz volt az ülésünk, a két legerősebb szereplőnk kellett ahhoz, hogy beemeljék az autóba a verseny végén való mérlegeléshez.
Rengeteg apró trükkünk volt."
Blash elárulta, manapság már sokkal komolyabbak az ellenőrzések, így a modern korszakban képtelenség lenne hasonló csalásokat végrehajtani.
„A mai trükkök mind számítógépesek, hiszen a kocsikat tetőtől talpig átvizsgálják.
Manapság rendkívül sok a korlátozás, míg a Brabham-korszakban minden nagyon laza volt, könnyű volt áthágni a szabályokat
– mondta Blash, aki azt is elmondta, hogy egy Monacói Nagydíj időmérőjére szándékosan egy könnyűszerkezetes autót építettek. – Természetesen akkoriban még nem kellett azzal az autóval versenyezned, amivel kvalifikáltál. Azt gondolom, ennek az autónak lehetett a legkisebb az üzemanyagtartálya, egy kis motoros akkumulátorral. Hat körnél nem is tudott volna többet megtenni."