A NASCAR idei 23 hétvégéjéből 17-et befolyásolt az időjárás,
legutóbb Michiganben közel egy napot (19 órát) állt a verseny, mielőtt folytatták volna.
Az amerikai bajnokságban biztonsági okokra hivatkozva állítják meg az oválversenyeket eső esetén, hiszen nagy sebességnél a keresztbefolyó víz közel irányíthatatlanná teszi az autókat. Az épített pályás versenyeken és újabban a rövid oválokon azonban esőgumit használnak, ahogy ez történt a sorozat első utcai versenyén, Chicagóban is - írja az 500miles.hu.
A lap szerint meglepő módon hasonló a helyzet a teljesen más autókkal futott F1-ben is. Nemrég a Pirelli bevallotta, nincs így értelme a teljes esőgumiknak, és Verstappen is egyetért az olasz céggel.
„Nagyobbá váltak a gumik, így több vizet szorítanak ki. És az autó is akkora, hogy rengeteg a vízpermet." – emelte ki a Verstappen az F1-es autók hátrányát.
A legutóbbi verseny, a Belga Nagydíj azon a pályán került megrendezésre, ahol egy hónappal korábban egy 18 éves versenyző, Dilano van't Hoff életét vesztette, szintén esős körülmények között.
„Néha egyes balesetek
rosszul végződnek, és akkor az emberek elkezdenek többet beszélni ilyesmiről. Ha így nézzük, akkor sosem versenyezhetünk esőben, mert mindig lesznek gondok a láthatósággal. Kár lenne, akkor olyanná válna, mint a NASCAR, ők nem is mennek esőben."