Alpha Tauri's New Zealand driver Liam Lawson (L) overtakes Alfa Romeo's Finnish driver Valtteri Bottas during the first practice session for the Formula One Japanese Grand Prix at the Suzuka circuit, Mie prefecture on September 22, 2023. (Photo by Toshifumi KITAMURA / AFP)
Vágólapra másolva!
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és Niels Wittich versenyigazgató bejelentette, hogy a Forma–1-es Olasz Nagydíj kvalifikációján látotthoz hasonlóan a szuzukai időmérőn is bevezetnek egyfajta időkorlátot.
Monzában Wittich megszabott egy konkrét időt, amelyen belül kellett teljesíteniük a pilótáknak minden egyes kört – ezzel megakadályozva azt, hogy szándékosan közlekedjenek nagyon lassan a kivezető körön, a megfelelő pozíciót keresve. Szingapúrban ez nem történt meg, így pedig például Max Verstappen és Logan Sargeant is majdnem összeütközött a holland nagyon lassú tempója miatt.
Ennek is köszönhető, hogy Wittich már csütörtökön bejelentette, hogy
Szuzukában ismét életbe lép az olaszországi kvalifikáción látott időkorlát
az alábbi módon: „Az esemény biztonságos és rendezett teljesítése érdekében a sportfelügyelők által elfogadott kivételes körülményektől eltekintve, ha a második és az első safety car-vonal között bármely versenyző túllépi a meghatározott maximális köridőt, méghozzá bármely körben az adott kvalifikációs szakasz során és annak végét követően, beleértve a bokszba befelé és onnan kifelé teljesített köröket, azt indokolatlanul lassú vezetésnek ítélhetik."
Azt, hogy mi lesz a "meghatározott maximális köridő", Wittich a második szabaedzést követően közölte a csapatokkal: 1:54,000 lesz ez a limit.
Aki ezt nem teljesíti, és nincsen rá jó oka (mint a Ferrarinak volt Monzában az, hogy a gyorsabb autók elengedése miatt voltak az előírtnál lassabbak), arra vizsgálatok és büntetések várhatnak.