A Szingapúri Nagydíjon megszakadt Max Verstappen nagy sorozata, zsinórban 10 győzelem után nem tudott az élen végezni, azonban Szuzukában remekelt az időmérőn, és minden jel arra mutatott, hogy a pole pozícióból induló kétszeres világbajnokot vasárnap nehéz lesz legyőzni. Verstappenre ezúttal nem a Ferrari és a Mercedes versenyzői, vagy éppen csapattársa, Sergio Pérez tűnt veszélyesnek, hanem a McLaren pilótái, Oscar Piastri és Lando Norris, akik a második és a harmadik helyekről indulhattak.
A rajtnál a két McLaren megpróbálta közre fogni Verstappent, akinek végül sikerült megszöknie az élen. A futam kisebb balesetekkel indult, Valtteri Bottas, Alexander Albon és Esteban Ocon is érintett volt ebben, be is kellett hívni a biztonsági autót.
A 6. körben Logan Sargeant elfékezte magát, aminek köszönhetően Bottas a fűre került, Lewis Hamilton pedig saját csapattársával, George Russell-el vívott nagy csatát a középmezőnyben.
Bottas számára a kisodródása után véget is ért a verseny, az Alfa Romeója vezethetetlen állapotba került, ráadásul a finn pilóta egy héttel korábban, a Szingapúri Nagydíjon sem tudott célba érni. Pérez sorra követte el a hajmeresztő hibákat, a 13. körben nekiment a Haas versenyzőjének, Kevin Magnussennek, és olyan sérüléseket szenvedett az autója, hogy véget is ért számára a verseny.
A 20. kör után Russell volt az egyetlen, aki még nem állt ki a bokszba kerékcserére, az Aston Martinnál Lance Stroll számára véget ért a verseny, Fernando Alonso pedig idegesen kommentálta a rádióban csapata döntéseit.
A futam feléhez érve Verstappen már jelentős előnnyel menetelt az élen, a hollandot a két McLaren követte,
Russell pedig visszacsúszott a kerékcseréje után. Norris és Piastri mögött a Ferrari pilótái, Charles Leclerc és Carlos Sainz haladtak, akik a két Mercedes előtt autóztak a pályán.
Mindeközben már öten is feladták a versenyt, a Williams két pilótája, Albon és Sargeant is kiszállni kényszerült a futamból, Pérez pedig rejtélyes módon visszaült az autójába, de aztán vissza is hívták a bokszba. Úgy tűnt, attól tartott a Red Bull, hogy ha nem tölti le az 5 másodperces büntetést, az valamilyen formában megbosszulhatja magát Katarban.
Verstappen győzelmét nem fenyegette veszély, 10 körrel a vége előtt továbbra is a két McLaren követte a kétszeres világbajnokot, míg a 4. helyért nagy csatát vívott egymással Russell és Leclerc, és ezt a feladatot a monacói sikeresen meg is oldotta.
Hamilton a Mercedes utasítására megelőzhette Russellt, de Sainz a futam végén üldözőbe vette a hétszeres világbajnokot.
Verstappen a leggyorsabb köridőt is teljesítette, és megszerezte 13. győzelmét a szezonban, amivel már karnyújtásnyira került karrierje harmadik világbajnoki címétől. A holland mögötti sorrend az élbolyban nem változott, Norris és Piastri állhatott fel a dobogóra, utóbbi pályafutása során először. Leclerc lett a negyedik, az ötödik helyen befutó Hamiltont pedig már nem tudta megelőzni a hatodik Sainz.
A konstruktőri vb-győzelem Japánban eldőlt, Verstappen sikerének köszönhetően a Red Bull megvédte a világbajnoki címét.
A következő világbajnoki futamot október 8-án rendezik Katarban.