A rendkívül szoros és izgalmas 2021-es szezonzáró után várható volt, hogy az új szabályokat is hozó 2022 elején nagyobb lesz az érdeklődés, ám arra kevesen számítottak, hogy 2023-ra ennyire visszaesnek a nézettségi adatok. Max Verstappen vezérletével a tavalyi év második felét és az idei szezont is uraló Red Bull folyamatos sikerei ugyanis láthatóan bebizonyították, hogy a szurkolók aktivitásához szükséges (lenne) a szoros küzdelem a győzelemért.
A Buzz Radar a kvantitatív adatelemzéséhez a mesterséges intelligenciát is segítségül hívta, és végül 70 millió szurkolói bejegyzést elemzett. A tanulmányból kiderült, hogy
a Forma–1-gyel kapcsolatos bejegyzések száma 70,2%-kal csökkent 2023 első öt hónapjában ahhoz képest, amennyi 2022 januárja és májusa között született.
Továbbá az F1-hez köthető jelentős oldalak követőszámának növekedése 46,29%-kal lassult le, az elérés pedig 64,1%-kal csökkent egy év alatt.
A januártól májusig tartó időszakok adatai | 2021 | 2022 | 2023 |
Említések száma (millió) | 3,19 | 6,14 | 1,83 |
Új követők száma (ezer) | 624,47 | 911,15 | 489,37 |
Elérések száma (milliárd) | 35,63 | 61,73 | 22,16 |
„A 2022-es és 2023-as adatok összehasonlítása
szignifikáns visszaesést mutatott az F1 általános említéseinek számában, valamint elkeserítő számokat a magas profilú fiókok új követőinek növekedésében
– idézte a Motorsport a Buzz Radar összefoglalóját. – Az F1-hez kapcsolódó tartalmak elérése a különböző közösségi platformokon szintén visszaszorult, ami szöges ellentétben áll az évről évre korábban megfigyelt folyamatos fejlődéssel. A csökkenő számok azonban csak egy részét képezik a történetnek. A 2023-as adatok betekintést nyújtottak egy alapvető változásba is az F1-ről folytatott diskurzusba:
a sportággal kapcsolatos negatív jelzők használatának észrevehető fellendülése figyelhető meg.
Az olyan szavak, mint az 'unalmas' és az 'idegesítő' mostanra nagy gyakoriságú szavakká váltak, felváltva az olyan korábbi pozitív szavakat, mint az 'érdekes' és az 'izgalmas'."
A Buzz Radar hozzátette, hogy a 2016-os és a 2021-es szezon volt a legfelkapottabb a közösségi médiában, ami nyilvánvalóan nem véletlen, hiszen ezekben az években dőlt el az utolsó versenyen a világbajnoki cím sorsa. Az adatelemző cég megjegyezte azt is, hogy ugyan 2021-hez és 2022-höz képest hatalmas visszaesést mutatott az érdeklődés az idei évben, összességében az egyik legdinamikusabban népszerűsödő sportág/bajnokság volt az elmúlt években.