AUSTIN, TEXAS - OCTOBER 22: Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Ferrari SF-23 on track during the F1 Grand Prix of United States at Circuit of The Americas on October 22, 2023 in Austin, Texas. Chris Graythen/Getty Images/AFP (Photo by Chris Graythen / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP)
Vágólapra másolva!
Charles Leclerc a pole pozícióból indulhatott, nagyrészt a csapata döntései miatt mégis a hatodik hellyel kellett megelégednie a Forma–1-es Amerikai Nagydíjon.
A Ferrarinál nem először választottak olyan stratégiát, amely nem bizonyult kifizetődőnek. A szombati sprintfutamon például ezt Carlos Sainz gumiválasztásával bizonyították, a vasárnapi versenyen pedig azzal, hogy az élről induló Leclerc-t érthetetlennek tűnő egykiállásos taktikára ítélték. Noha így a táv kétharmadánál egy ideig vezette is a versenyt a monacói, végül a már alig tapadó gumijait kihasználva sorra mentek el mellette az autók.
Aztán amikor a negyedik helyen haladt, csapattársát, Carlos Sainzot is el kellett engednie a csapatutasítás következtében, és ezután még Sergio Pérez is megelőzte őt.
„Persze, hogy megbántuk. Pole-ból indulhattunk, erre 4. és 6. helyet szereztünk, ezzel nem lehetünk boldogok. Carlosszal minden rendben ment, de Charles-lal rossz taktikát választottunk, és így kellett végigmennie a futamon.
Azért kértük, hogy adja át a helyét, hogy ne veszítsen időt Russell-lel szemben"
– nyilatkozta Frédéric Vasseur csapatfőnök a verseny után, megcáfolva azt, hogy a csapatutasítás azért volt, hogy Sainz előnyre tehessen szert Pérezzel szemben.
Nem tudtuk eldönteni, milyen stratégiát válasszunk Charles számára, és hibáztunk. Felkészültebbnek kellett volna lennünk.
Valójában nagyon jól kezelte a gumikat a kiválasztott stratégiához, de mi voltunk az egyetlenek egy kiálláson, így a stratégia nem működött – folytatta Vasseur. – Nyilvánvalóan megvitatjuk a döntést, mert
a számok nem minket igazolnak. Javítani kell az előrejelzéseinken,
tisztább képre van szükség."
A Ferrari ezzel az ígéretes rajtpozíciók ellenére tovább növelte a hátrányát a konstruktőri pontverseny második helyén álló Mercedesszel szemben, immáron 31 pont a különbség a két csapat között.
A szezon a következő hétvégén a Mexikóvárosi Nagydíjjal folytatódik.
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!