A jövő héten sorra kerülő Las Vegas-i Nagydíj már csak azért is különleges lesz, mert ez az egyetlen futam a versenynaptárban, amelyre helyi idő szerint nem vasárnap, hanem szombaton kerül sor. Ennek az oka pedig az, hogy Las Vegas éjjel a leglátványosabb, így az ottani idő szerint este tíz órakor lesz a rajt, ami a magyar nézők szempontjából vasárnap reggel hetes rajtot jelent.
Mind a pénteki kvalifikáció, mind a szombati futam nevadai idő szerint este tíz órakor kezdődik, utóbbi akár éjfélig is eltarthat, pláne egy piros zászlós időszak is felmerül a versenyben, és netán újra kellene rajtolni.
Az előrejelzések szerint november közepén a külső hőmérséklet valószínűleg tíz Celsius-fok alá süllyed, éjszaka pedig akár öt fokra is lehűlhet a hőmérséklet.
Az ilyen számok egyértelműen megnehezítik a gumik optimális hőmérsékleten futását, különösen a kvalifikációs köröknél, a rajtnál és a biztonsági autós újraindítások után.
„Ez attól függ majd, hogy pontosan milyen hideg lesz” – mondta az Autosportnak a Mercedes pályamérnöki igazgatója, Andrew Shovlin. „Mert ha a pálya hőmérséklete egy számjegyűre csökken, akkor az már egy olyan régió, ahol téli tesztelésre megyünk.
Ilyen körülmények között nagyon nehéz a gumikat működésre bírni, mert könnyen szemcsésedhetnek. Aztán néha csak elég ha megvárod, amíg egy kicsit felmelegszenek.
Mindenesetre érdekes lesz, hogy ilyen körülmények között kell versenyeznünk és kvalifikálnunk” – tette hozzá a Mercedes pályamérnöki igazgatója, aki hangsúlyozta, hogy jelenleg is azon dolgoznak, hogy felismerjék a pálya kockázatait.
Jonathan Eddolls, az AlphaTauri vezető versenymérnöke egyetértett a teszteléssel való összehasonlítással.
„A hőmérséklet valószínűleg az egyik legnagyobb kihívás lesz. Azt hiszem, tíz Celsius-fok körüli hőmérsékletre számítunk, tehát nagyon hasonlít a téli tesztekhez.
Sok éven át ilyen hőmérsékleten végeztünk téli teszteket Barcelonában. Szóval nem lesz teljesen új számunkra.
De mindenképpen elég nagy lépés lesz a jelenlegi abroncsok üzemeltetését tekintve ahhoz képest, amihez egy normál szezonban hozzászoktunk” – mondta Jonathan Eddolls.
Ayao Komatsu, a Haas mérnöki igazgatója azt sugallta, hogy az időjárás valójában segíthet csapatának, amely idén már küzdött a magas gumihőmérséklettel.
„Ez egy teljesen más hőmérsékleti zóna, szóval a gumiknak működniük kell.
De ha választanom kellene, hogy hideg vagy meleg, akkor ebben a pillanatban a hideg körülményeket választanám. Szóval remélhetőleg sikerül rávennünk a gumikat, hogy működjenek.
Nagy kihívás lesz számunkra, különösen azokkal az eszközökkel, amelyekkel rendelkezünk a hétvége előtti szimuláció tekintetében, amelyek korlátozottabbak, mondjuk a Mercedeshez képest” – mondta a Haas mérnöki igazgatója.