Még a kocsiban ülve a balszerencséjét emelte ki Leclerc, amiért el sem indulhatott a versenyen, és akkor a hidraulikát nevezte meg a kiesése okának. A helyszíni riportereknek azonban már elmondta, a hidraulika csak részben volt a probléma forrása, majd arról beszélt, hogy valójában nem is az, hanem más történt a háttérben.
„A hatos kanyarban még minden rendben volt, aztán lényegében elvesztettem a kormányzást, mert
a hidraulika elment, így csak egyenesen mentem. A probléma azonban nem a hidraulikával volt, hanem valami mással, de nem mehetek bele nyilvánosan a részletekbe.
Ráadásul a motor biztonsági okból leállt, ez blokkolta a hátsó kerekeimet, amitől megpördültem" – nyilatkozta a monacói pilóta.
Leclerc csapattársa, Carlos Sainz Ferrarijában is elromlott a hidraulika a Mexikóvárosi Nagydíj hétvégéjén, de a monacói szerint vele nem ez történt.
„Nem merültem el a részletekben a fiúkkal, de
teljesen más dolgot láttak. Nem azt, ami Carlosszal történt.
Elégedett voltam az autóval, és a beállításokat egyébként is változtatjuk hétvégéről hétvégére. Tudom, hogy ő elégedetlen volt valamivel, de nálam eddig minden rendben volt – mondta Leclerc. – Nem tudom már, hogy mit tegyek.
Ezt a szezont el lehet felejteni.
Sok verseny volt, amin úgy éreztem, jó vagyok, de valamiért mégsem jött a várt eredmény vasárnap. Ez is egy ilyen volt."
Leclerc hátránya az összetett 7. helyén 22 pont Sainzhoz képest, míg a Ferrari 20 pontos lemaradásban várhatja az utolsó két hétvégét a Mercedesszel szembeni párharcot illetően a konstruktőrök között.