A csapat jövőjéről beszélt a Mercedes technikai igazgatója
![Motorsports: FIA Formula One World Championship 2019, Grand Prix of United States USA United States of America pleasure positive delight SPO Motorsport Motorsports Horizontal JOY WINNER PLEASED](https://cdn.origo.hu/2024/02/PCRZVKps-bMFBAhw21Kaj4unaE7cFfMKV23o3Utj_MI/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2M4MmZkZjI1ZGZmNzRkODBiNDBiMTVhZDgxMDQxYzBl.webp)
Nem túlzás azt állítani, hogy pocsék szezonja volt a Mercedesnek, hiszen a csapat a 2011-es szezon után először fejezett be úgy egy idényt, hogy egyetlen futamot sem tudott megnyerni. Az autóval egész szezonban gondok voltak, majd az év közepén végrehajtott autó-koncepcióváltás sem volt elég ahhoz, hogy a W14-es felvehesse a versenyt Max Verstappennel és az RB19-essel.
James Allison hét hónappal ezelőtt tért vissza a Mercedeshez technikai igazgatóként, miután a csapat úgy döntött, hogy leváltja Mike Elliottot, aki a problémás "zero sidepod" koncepció mögött álló technikai munkát vezette. A Mercedes mérnökein most óriási a nyomás, mert sokan azt szeretnék, hogy a csapat minél előbb felzárkózzon a Red Bullhoz, Allison viszont hangsúlyozta, hogy statisztikailag ez nem fog egyik percről a másikra megvalósulni,
"Ha megnézzük az F1-es történelem hosszú menetét, akkor a statisztikák ellenünk szólnak"
– idézi a RacingNews365 James Allisont, aki Performance People podcastnak nyilatkozott a Mercedes jövő évi fejlesztéseiről.
A csapatok nem "pattannak" csak úgy vissza a korábbi csúcsról való lecsúszásból olyan rövid idő alatt, mint amilyet kitűztünk magunk elé, de ennek ellenére elég ambiciózus programot készítettünk.
Szerencsére sok erőforrásunk van, és elég sokat haladtunk már a jövő évi autóval. Hogy ez elégségesnek bizonyul-e, azt csak az idő fogja eldönteni, de bízom benne, és tudom, hogy a kollégáim és csapattársaim is ugyanezt remélik" – folytatta a Mercedes technikai igazgatója.
Allison úgy véli, a pályán nyújtott gyenge teljesítmény súlyosbította a pályán kívüli problémákat, ez pedig megosztotta a csapat kulcsszereplőit.
Csapatként az volt a legnehezebb, hogy amikor először kerültünk le a trónról, akkor jobban szétestünk, mint kellett volna.
Nem azért, mert bárki is összeveszett volna bárkivel is, távolról sem. Valójában a szellem ezen a helyen, figyelembe véve azt a nyomást, ami alatt állt, hihetetlenül rugalmas volt" – tette hozzá James Allison, a Mercedes technikai igazgatója.