Massa azután vette elő szűk 15 évet követően az ügyet, hogy kiderült,
Bernie Ecclestone és az FIA akkori elnöke, Max Mosley már az idény vége előtt tudott a szingapúri botrányról.
Eszerint a Renault-s Nelson Piquet szándékosan vágta falnak az autóját, miután a csapat vezetése erre felszólította. Az így létrejött biztonsági autós fázis miatt végül Piquet csapattársa, Fernando Alonso nyerte a futamot, Massa pedig részben egy rossz bokszkiállásnak köszönhetően elbukta a győzelmet, és mint később kiderült, ezáltal a vb-címet is Lewis Hamiltonnal szemben.
Felipe Massa és csapata a 2008-as vb-címért folytatott harc kapcsán minden érintett ellen jogi lépéseket tettek, akik közül még többen dolgoznak vagy versenyeznek is az F1-ben. Az akció (amelyhez Lewis Hamilton segítségét is kérték) célja annak megakadályozása, hogy bármelyik szereplő esetleg kulcsfontosságú iratokat, bizonyítékokat tüntethessen el; valamint
az is célja, hogy töröljék a szingapúri futam eredményét, ezáltal Hamilton helyett Massa kapja meg a vb-elsőséget.
Jean Todt, a Ferrari korábbi csapatfőnöke az ominózus 2008-as évben már nem ebben a szerepben, de a Scuderiánál dolgozott, mielőtt 2009-ben az FIA elnöke lett. A francia szakember most a La Stampa kérdésére megszólalt a tizenöt évvel ezelőtti szingapúri versenyről, és elmondta, megérti Massa felháborodását.
„Nem akarok belekeveredni a vitába, [Massa] számára ez lelkileg nagyon nehéz lehet – nyilatkozta Todt. – Talán keményebbek is lehettünk volna, amikor megismertük ezt a történetet.
Az viszont kétségtelen, hogy a Szingapúri Nagydíjat elcsalták, és az eredményét el kellett volna törölni."