A Red Bull egészen elképesztő idényt produkálva 22 versenyből 21-et megnyert, így az osztrák csapat Max Verstappen harmadik világbajnoki címe mellett a vártnál is simábban szerezte meg a konstruktőri világbajnoki címet is. A Red Bull világverő, RB19-es versenygépét idén csupán öt versenyző vezethette: Max Verstappen és Sergio Perez mellett Jake Dennis és Isack Hadjar kapott lehetőséget erre az Abu Dhabi Nagydíj nyitóedzésén, illetve a szezon utáni teszten. Rajtuk kívül Daniel Ricciardo a Brit Nagydíjat követően vezethette a Red Bull aktuális autóját, legutóbb pedig a Red Bull-nagykövete, a 13-szoros futamgyőztes David Coulthard kapott lehetőséget.
Az 52 éves Coulthard 2005-ben csatlakozott a Red Bullhoz, így hosszú pályafutása utolsó szakaszát már az energiaital-gyárosoknál töltötte, ráadásul segített megszerezni a csapat első pontjait és dobogós helyezéseit.
Az autók tesztelése szigorúan korlátozott a Forma-1-ben, így felmerül a kérdés, hogy vajon hogyan volt lehetősége az egykori pilótából lett szakértőnek, David Coulthardnak az RB19-es volánja mögé ülni. A McLaren és a Red Bull korábbi versenyzője azért vezethette a Red Bull 2023-as autóját, mert
a csapatnak lehetősége van kétszer 100 kilométert tesztelni az autóval bármikor az év során promóciós események keretében. A Red Bull eddig még nem használta fel ezt az időkeretet, így a 2008-ban visszavonult skót pilóta kapta meg először a lehetőséget, hogy vezesse a 2023-as autót.
A korlátozás a versenymotor és a gumiszállító cég közötti kapcsolat miatt van érvényben az F1-ben. Tehát bár a Red Bull nem tesztelhet a hivatalos tesztek keretében, promóciós eseményeken továbbra is lehetősége van erre.
Coulthard 2005-ben csatlakozott a Red Bullhoz, így hosszú pályafutása utolsó szakaszát már az energiaital-gyárosoknál töltötte, ráadásul segített megszerezni a csapat első pontjait és dobogós helyezéseit.