Az F1 jogtulajdonosa, a Liberty Media számára első a profit, a régi hagyományos versenyhelyszínek nem élveznek privilégiumokat, ha maradni akarnak,
ki kell gazdálkodniuk a rendezési díjat, valamint a kor színvonalának megfelelő állapotba kell hozniuk a pályákat
- írja a Vezess.
Monza szerződése is a 2025-ös szezon végéig érvényes, de a Forma-1 ügyvezető igazgatója, Stefano Domenicali elmondta, hogy mindenféleképpen javítania kell a helyszín állapotán Monzának, ha továbbra is szeretne a Forma-1-ben maradni.
Nem számít kérdésnek, hogy Monza egy történelmi helyszín, de emellett haladunk kell a korral,
és az ott megtalálható szolgálatatásoknak ki kell elégítenie azt az összeget, amit a helyszínre látogató emberek fizetnek a jegyekért. A következő évre már kész tervünk lehet a jövőre nézve."
Az építkezés egy nyitóceremónia után vette kezdetét a pálya célegyenesében, és a folyamat előreláthatóan 140 napig fog tartani - számolt be a Racingline.
A felújítás során építeni fognak
egy új aluljárót, ami magába foglalja az ezen kívül már három meglévő felújítását. Ez a szurkolók pályán való közlekedését segíti majd, mert az utóbbi években a nagy létszám miatt ebből adódtak komolyabb problémák. Emellett még a bokszban található épületeket és a nézőtereket fogják renoválni.
A Forma-1 vezetői emellett még a Paddock Club fejlesztését is hangsúlyosnak tartják, mert szerintük az ide látogató vendégek lehetőségein is javítani kell. Szerintük legfőképpen az önellátó létesítményeken szükséges eszközölni az újításokat.